Czterolitrową V-ósemką, która pracowała pod maską poprzedniej generacji zastępuje zupełnie nowy silnik. To podwójnie doładowane V6 TFSI o pojemności 2,9 litra. Moc pozostaje na tym samym poziomie - 450 KM. Wyraźnie wzrósł jednak maksymalny moment obrotowy - z 430 do 600 Nm. Nowa generacja może się pochwalić także znacznie niższą masą. RS5 Coupe waży teraz 1655 kg, co oznacza pozbycie się 60 zbędnych kilogramów. 2.9 TFSI V6 współpracuje z 8-biegowym automatem tiptronic, który przekazuje moc na wszystkie cztery koła. Napęd to oczywiście słynne quattro.
Nowe Audi RS5 Coupe jest znacznie szybsze od poprzedniej generacji. Do tej pory sprint do pierwszej setki topowej "piątce" zajmował 4,5 sek., w nowym RS5 to zaledwie 3,9 sek. Prędkość maksymalną ograniczono elektroniczne do 250 km/h. Jednak dzięki opcjonalnemu pakietowi Dynamic można ją podkręcić do 280 km/h.
Producent chwali się, że nowe RS5 Coupe - dzięki mniejszemu silnikowi - jest teraz do 17% oszczędniejsze. Średnie spalanie ma wynosić 8,7 l/100 km.
Najbardziej sportowe wcielenie jest o 15 mm poszerzone. Standardem jest sportowe zawieszenie typu RS, a w opcji jeszcze bardziej wyczynowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). O opanowanie tak dużej mocy zadbają ceramiczne hamulce.