Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga

Volkswagen Arteon ma bardzo ambitne zadanie. W ofercie zastępuje nie tylko model CC, ale - jako auto aspirujące do klasy premium - wejdzie także w buty limuzyny Phaeton

Volkswagen Arteon to nowy okręt flagowy z Wolfsburga. Piękne Gran Turismo będzie pozycjonowane powyżej Passata, a na rynku ma podgryzać rasowych przedstawicieli klasy premium jak BMW serii 4 i Audi A5. Arteon - jak przystało na flagowy model - to naprawdę spore auto. Mierzy bowiem aż 4 862 mm długości i 2 841 mm rozstawu osi. Szerokość to 1 871 mm, a wysokość 1 427 mm. Nowy Volkswagen został zbudowany na platformie MQB.

Arteon już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę swoim ekspresyjnym wyglądem, potem zaskakuje dodatkowo cechami praktycznymi – to połączenie jest jedyne w swoim rodzaju." - mówi Tobias Suhlmann, główny projektant nowego Volkswagena.

Co oznacza nazwa? To połączenie dwóch słów. Jak tłumaczą twórcy, Art (sztuka) nawiązuje do pięknych linii i emocji, jakie Arteon dostarczy kierowcom. Z kolei Eon odnosi się do modelu Phideon flagowego Volkswagena na rynku chińskim - podkreśla, że Arteon będzie propozycją z klasy premium.

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Kierowcy zainteresowani Volkswagenem Arteonem będą mieli do wyboru 6 jednostek napędowych. Ofertę silników benzynowych otwiera 1.5 TSI o mocy 150 KM. Półkę wyżej znajdziemy 2.0 TSI w dwóch wariantach: 190 albo 280 KM. Silnik Diesla jest jeden. To 2.0 TDI, ale w aż trzech wersjach. Do wyboru: 150, 190 albo 240 KM.

Dwa słabsze silniki benzynowe będą w standardzie parowane z 6-biegową ręczną skrzynią. Reszta jednostek - bez żadnych dodatkowych dopłat - będzie współpracować z automatem DSG o 7 przełożeniach. Najmocniejsze warianty Arteona zostaną wyposażone w napęd 4x4 4Motion, w niższych trzeba się będzie liczyć z dopłatą.

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Wykonanie wnętrza ma dorównywać reprezentantom klasy premium. Arteon będzie też naszpikowany najnowszymi technologiami. Klasyczne zegary może zastąpić wirtualny kokpit, jaki znamy z Passata i nowego Golfa. Za to w konsolę centralną wkomponowano 9,2-calowy ekran dotykowy. To z jego poziomu będziemy obsługiwać nowy system multimedialny, który obsługuje gesty.

Nie zabraknie też systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Podczas prezentacji wspomniano m.in. o inteligentnym adaptacyjnym tempomacie, systemie zapobiegającym kolizji z funkcją wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania, asystencie martwego pola czy systemie pomagającym utrzymać samochód w pasie ruchu.

Czy Twoim zdaniem Volkswagen Arteon odniesie sukces na rynku?
Więcej o: