BMW Seria 1 | Sedan tylko dla Chin

Bawarski producent przygotował kolejną wersję popularnej "jedynki" o nadwoziu sedan. Niestety, samochód będzie dostępny tylko dla klientów z Państwa Środka

 

BMW zamierza dotrzeć nową serią 1 o nadwoziu sedan do najmłodszej grupy docelowej. Producent liczy, że auto będzie popularnym wyborem wśród klientów poszukujących pierwszego samochodu. Nową wersję zaprojektowano w Monachium, ale produkcja odbywa się w Chinach z przeznaczeniem na lokalny rynek. Nadwozie czterodrzwiowego sedana ma 4456 mm długości, 1803 mm szerokości, 1446 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2670 mm.

Podstawowa wersja 118i Fashion kosztuje 204 800 juanów, czyli w przeliczeniu prawie 30 tys. dolarów. Pod maską pracuje trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra rozwijający moc 136 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostkę połączono z sześciobiegową skrzynią Steptronic. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 212 km/h.

BMW serii 1 sedanBMW serii 1 sedan Fot. BMW

Kolejna wersja w cenniku to 120i, która skrywa pod maską czterocylindrową jednostkę o pojemności dwóch litrów. Silnik rozwija 192 KM mocy i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor połączono z ośmiobiegową skrzynią automatyczną, sprint do setki trwa 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 235 km/h.

Najmocniejszy wariant dostępny na rynku chińskim to 125i. Dwulitrowy silnik jest wspomagany przez turbosprężarkę i rozwija 231 KM mocy oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Podobnie jak w poprzedniej wersji występuje tutaj ośmiobiegowa skrzynia automatyczna.

Oprócz wersji podstawowej nowa Seria 1 Sedan będzie dostępna w bogatszych wersjach wyposażenia: Sport Line i Luxury Line. Auto będzie konkurować na rynku chińskim z Audi A3 Sedan i Mercedesem CLA.

 

Czy twoim zdaniem BMW serii 1 sedan powinno trafić do Europy?
Więcej o:
Copyright © Agora SA