Zgodnie z przedpremierowymi przewidywaniami, Range Rover Velar jest bratem bliźniakiem Jaguara F-Pace'a. Oba SUV-y zbudowano na tej samej, aluminiowej platformie. Velar mierzy 4803 mm długości, 1930 mm szerokości, 1665 mm wysokości i 2874 mm rozstawu osi. Wpisuje się więc pomiędzy dwa inne modele Range Rovera. Rozstaw osi mniejszego Evoque'a to 2660 mm, a większego Sporta 2923 mm. Velar pomieści w bagażniku 632 l, a po złożeniu tylnej kanapy nawet 1731 l.
Stylistycznie Velar również nawiązuje do swoich dwóch braci. Przód wyraźnie zaczerpnięto z Evoque'a, za to linia boczna i tył auta przywodzą na myśl model Sport.
Nie znamy jeszcze polskich cen nowego SUV-a, ale na pewno wpiszą się pomiędzy dwa wspomniane auta. W Polsce najtańszy Evoque kosztuje 169 200 zł, a Sport 299 900 zł. Znamy za to wyjściową cenę na rynku brytyjskim - to 44 830 funtów (226 tys. zł) za wersję bazową i 85 400 funtów (426 tys. zł) za premierową, bardzo bogato wyposażoną edycję First Edition.
Dla europejskich klientów przygotowano bardzo bogatą ofertę silników. Współpracują z automatem o 8 przełożeniach. Do wyboru trzy silniki wysokoprężne:
- 2.0 Td4 o mocy 180 KM
- 2.0 Td4 o mocy 240 KM
- 3.0 V6 o mocy 300 KM
Oraz dwa benzynowe:
- 2.0 Si4 o mocy 250 KM
- 3.0 V6 o mocy 380 KM
Brytyjczycy jeszcze tego oficjalnie nie potwierdzili, ale - jeżeli wierzyć przeciekom - później do oferty dołączy topowa wersja SVR z mocną, benzynową V-ósemką.
Nowoczesne wnętrze nie różni się bardzo od tego co znamy z innych Range Roverów. Velar to jednak kolejny krok. SUV wprowadza dwa duże, dotykowe, 10-calowe ekrany wbudowane w konsolę centralną. Ten powyżej służy do obsługi najnowszej wersji systemy multimedialnego Touch Pro Duo. Z poziomu dolnego możemy obsługiwać klimatyzację. System korzysta z czterordzeniowego procesora Intel, ma szybki dysk o pojemności 60GB i ma zapewniać "ultraszybką" łączność z Internetem.
Range Rover Velar wejdzie do sprzedaży już latem.