Salon Genewa 2017 | Porsche Panamera Sport Turismo | Wyczekiwane kombi

O tym Porsche mówiło się długo przed premierą. Po niezliczonych plotkach, zdjęciach szpiegowskich i przeciekach, możemy to napisać... Oto Panamera Sport Turismo - luksusowe kombi z Zuffenhausen. Oficjalnie!

Porsche Panamera Sport Turismo mierzy 5049 mm długości, 1428 mm wysokości i 1937 mm szerokości, rozstaw osi wynosi 2950 mm. Wymiary są więc praktycznie identyczne jak w klasycznej Panamerze - kombi jest tylko o 5 mm wyższe. Dzięki inaczej poprowadzonej linii dachu - po raz pierwszy w historii modelu - na tylnej kanapie mogą usiąść 3 osoby. Kanapa ma układ 2+1, a dwa zewnętrzne miejsca mają formę indywidualnych siedzeń. Na życzenie klienta, Sport Turismo może być autem czteromiejscowym, z dwoma elektrycznie sterowanymi, osobnymi tylnymi fotelami.

"Panamera Sport Turismo to dla nas krok w kierunku nowego segmentu, jednak przy zachowaniu wszystkich charakterystycznych dla Porsche wartości i atrybutów” – mówi Michael Mauer, szef działu Porsche Style.

Porsche Panamera Sport TurismoPorsche Panamera Sport Turismo fot. Porsche

Porsche Panamera Sport Turismo | Jak duży jest bagażnik?

Jak duży jest bagażnik? W Porsche zwykle nie zwraca się na to uwagi, ale Porsche Panamera Sport Turismo to w końcu kombi, więc tutaj to pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Praktyczna odmiana Panamery pomieści 520 l. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymamy przestrzeń bagażową aż 1390 l. W wersji hybrydowej te wartości to odpowiednio 425 i 1295 l.

Co więcej, na liście opcji znajdziemy system zarządzania przestrzenią bagażową. Jeżeli zaznaczymy tę pozycję w konfiguratorze, to dostaniemy m.in. dwie zintegrowane w podłodze szyny, cztery oczka mocujące oraz siatkę oddzielającą bagaż. W opcji bagażnik można doposażyć w 230-woltowe gniazdko elektryczne.

Porsche Panamera Sport TurismoPorsche Panamera Sport Turismo fot. Porsche

Porsche chwali się też adaptacyjnym tylnym spojlerem. To rozwiązanie po raz pierwszy pojawia się w segmencie właśnie w Panamerze Sport Turismo. Może być on nachylony pod trzema różnymi kątami, zależnie od sytuacji na drodze i wybranych ustawień samochodu, i generować do 50 kg dodatkowej siły docisku tylnej osi.

Porsche Panamera Sport Turismo wyposażona jest we wszystkie nowości, jakie niedawno przyniosła nowa generacja modelu. Dostaniemy więc całkowicie przeprojektowane, nowoczesne wnętrze z dużymi ekranami i najnowszą wersją systemu multimedialnego. Nie zabraknie też armii systemów bezpieczeństwa i inteligentnych asystentów kierowcy.

Porsche Panamera Sport TurismoPorsche Panamera Sport Turismo fot. Porsche

Jednostki napędowe i ceny w Niemczech

Panamera Sport Turismo będzie oferowana z pięcioma silnikami, które znamy ze zwykłej Panamery. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 448 330 zł za model Panamera 4 Sport Turismo (330 KM), 512 930 zł – Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (462 KM), 558 530 zł – Panamera 4S Sport Turismo (440 KM), 578 450 zł – Panamera 4S Diesel Sport Turismo (422 KM) oraz 774 100 zł – Panamera Turbo Sport Turismo (550 KM). Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.

Polski cennik nie został jeszcze ujawniony. Porsche nie powinno jednak z tym zwlekać, bo klienci już mogą składa zamówienia na luksusowe kombi. Rynkowa premiera w Europie została zaplanowana na 7 października.

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid | Rekordowa moc!

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2017Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2017 fot. Porsche

Czy Twoim zdaniem Porsche Panamera Sport Turismo odniesie sukces na rynku?
Więcej o:
Copyright © Agora SA