Salon Genewa 2017 | Skoda Fabia | Czas na silnik 1.0 TSI

Skoda Fabia to kolejny model czeskiego producenta, który dostaje trzycylindrowy silnik 1.0 TSI

 

W miejskiej Fabii czas na zmiany. Trzycylindrowy silnik 1.0 TSI z czterema zaworami na cylinder zastępuje wykorzystywany do tej pory motor czterocylindrowy o pojemności 1,2 litra. Nowa jednostka występować będzie w dwóch wariantach. Pierwsza oferuje więcej mocy – 95 KM, kiedy 1.2 TSI było 5 KM słabsze. Druga, o mocy 110 KM posiada wyższy moment obrotowy - ze 175 Nm podskoczył do 200 Nm.

Opcjonalnie 1.0 TSI może współpracować z dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Skoda chwali się, że nowy silnik zapewnia lepszą elastyczność (przykładowo, w wersji 110-konnej przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa 3,9 sek.), lepsze osiągi (Fabia o mocy 95 KM rozpędza się do pierwszej setki szybciej o 0,3 sek.) a przy tym pali o 6% mniej w porównaniu z jednostką 1.2 TSI.

Fabia - zarówna zwykła jak i w nadwoziu kombi - z nowym silnikiem zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie.