Alfa Romeo Stelvio | Czas na debiut

Lada moment długo wyczekiwany SUV od Alfa Romeo pojawi się w salonach. Oprócz ekstremalnej wersji QV auto zadebiutuje w limitowanym wydaniu First Edition z 280-konnym benzyniakiem lub 210-konnym Dieslem

Od czasu premiery w Los Angeles minęło już trochę czasu, dlatego już niebawem w salonach Alfa Romeo wyląduje model Stelvio. Przez pierwsze miesiące auto będzie dostępne w wersji First Edition z dwoma jednostkami napędowymi do wyboru.

Jedną z nich jest silnik benzynowy o mocy 280 KM. Czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem rozwija 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na wszystkie koła poprzez ośmiobiegowy automat i system Q4. Ważące 1660 kg Stelvio rozpędza się do setki w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 7 l/100 km. Cena podstawowego modelu z tym silnikiem w Niemczech to 56 tys. euro. W Polsce za taki model trzeba zapłacić 232 500 zł.

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio fot. Alfa Romeo

Na liście standardowego wyposażenia specjalnej znajdziemy reflektory biksenonowe z asystentem świateł drogowych, 20-calowe felgi, chromowane dodatki oraz kolorowe zaciski hamulców. W kabinie pojawi się skóra, regulowane elektrycznie fotele w przednim rzędzie, wstawki z prawdziwego drewna, system hi-fi, podgrzewana kierownica, aluminiowe nakładki na pedały oraz 8,8-calowy ekran multimedialny.

Alternatywą dla silnika benzynowego będzie motor wysokoprężny. Pod maską zagości silnik o pojemności 2,2 litra znany wcześniej z modelu Giulia. Jednostka oferuje 210 KM i 470 Nm i podobnie jak benzyniak jest połączona z 8-biegowym automatem i napędem na cztery koła. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km. Poza tym w ofercie są jeszcze dostępne jednostki: turbobenzynowa o mocy 200 KM i turbodiesel oferujący 180 KM. Obydwie wersje mają napęd na tylną oś.

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo Stelvio powstała na bazie płyty podłogowej Giorgio, którą wykorzystano do budowy modelu Giulia. Auto ma 4,68 m długości, 2,16 m szerokości oraz 1,65 m wysokości. Bezpośrednimi konkurentami włoskiego SUV-a będą takie modele jak BMW X3, Audi Q5, Porsche Macan oraz Mercedes GLC.

Więcej o: