Od czasu premiery w Los Angeles minęło już trochę czasu, dlatego już niebawem w salonach Alfa Romeo wyląduje model Stelvio. Przez pierwsze miesiące auto będzie dostępne w wersji First Edition z dwoma jednostkami napędowymi do wyboru.
Jedną z nich jest silnik benzynowy o mocy 280 KM. Czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem rozwija 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na wszystkie koła poprzez ośmiobiegowy automat i system Q4. Ważące 1660 kg Stelvio rozpędza się do setki w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 7 l/100 km. Cena podstawowego modelu z tym silnikiem w Niemczech to 56 tys. euro. W Polsce za taki model trzeba zapłacić 232 500 zł.
Na liście standardowego wyposażenia specjalnej znajdziemy reflektory biksenonowe z asystentem świateł drogowych, 20-calowe felgi, chromowane dodatki oraz kolorowe zaciski hamulców. W kabinie pojawi się skóra, regulowane elektrycznie fotele w przednim rzędzie, wstawki z prawdziwego drewna, system hi-fi, podgrzewana kierownica, aluminiowe nakładki na pedały oraz 8,8-calowy ekran multimedialny.
Alternatywą dla silnika benzynowego będzie motor wysokoprężny. Pod maską zagości silnik o pojemności 2,2 litra znany wcześniej z modelu Giulia. Jednostka oferuje 210 KM i 470 Nm i podobnie jak benzyniak jest połączona z 8-biegowym automatem i napędem na cztery koła. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km. Poza tym w ofercie są jeszcze dostępne jednostki: turbobenzynowa o mocy 200 KM i turbodiesel oferujący 180 KM. Obydwie wersje mają napęd na tylną oś.
Alfa Romeo Stelvio powstała na bazie płyty podłogowej Giorgio, którą wykorzystano do budowy modelu Giulia. Auto ma 4,68 m długości, 2,16 m szerokości oraz 1,65 m wysokości. Bezpośrednimi konkurentami włoskiego SUV-a będą takie modele jak BMW X3, Audi Q5, Porsche Macan oraz Mercedes GLC.