Salon Genewa 2017 | Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid | Rekordowa moc!

Porsche pozamiatało. Niemcy właśnie zaprezentowali najmocniejszą Panamerę w historii. Topowa limuzyna ma aż 680 KM mocy i osiąga pierwszą setkę w oszałamiające 3,4 sekundy!

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid to samochód hybrydowy. Jednak to hybryda w stylu Porsche - na pierwszym miejscu stoją tu osiągi. Inżynierowie z Zuffenhausen połączyli ze sobą 550-konną, 4-litrową V-ósemkę i silnik elektryczny o mocy 136 KM. Łączna moc układu to 680 KM mocy i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oprogramowanie odpowiedzialne za współpracę dwóch silników zapożyczono z Porsche 918 Spyder. Skrzynia to znakomity automat PDK o 8 przełożeniach.

Z taką mocą nowa Panamera może spokojnie stanąć w jednym z rzędzie z supersamochodami. Osiągi luksusowej, wygodnej limuzyny robią wrażenie:

Przyspieszenie 0-100 km/h - 3,4 sekundy

Prędkość maksymalna - 310 km/h

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid fot. Porsche

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid może się poruszać w trybie czysto elektrycznym. Akumulatory o pojemności 14,1 kWh pozwalają na przejechanie 50 km bez włączania V-ósemki. Niemcy zarzekają się, że podczas normalnej jazdy Panamera będzie wyjątkowo oszczędna. Zgodnie z pomiarami NEDC, Turbo S E-Hybrid zadowoli się tylko 2,9 litra benzyny na 100 km.

Jak przystało na topowy model, Panamera Turbo S E-Hybrid wyposażona jest w całą armię nowoczesnych rozwiązań. To m.in. adaptacyjny napęd na obie osie, zawieszenie pneumatyczne, ceramiczne hamulce i systemy Porsche Dynamic Chassis Control Sport i Porsche Torque Vectoring Plus.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid fot. Porsche

Oficjalna prezentacja 680-konnej limuzyny odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Jednak Porsche nie zamierza czekać do marca z ujawnieniem większości informacji. Poznaliśmy już nawet cennik. W Polsce Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid będzie kosztować wyjściowo 903 630 złotych. 968 780 złotych zapłacą kierowcy, którzy zdecydują się na wersję Executive z przedłużonym o 150 mm rozstawem osi.

Więcej o: