Producenci rozkręcają się przed Genewą. Z kilku dużych premier, tu wspomnimy tylko te najciekawsze. Największe wrażenie zrobiła na nas nowa Panamera Turbo S E-Hybrid. 680 KM mocy, 3,4 sek. do setki, 310 km/h prędkości maksymalnej... a wszystko to w luksusowej limuzynie. Warto też wspomnieć o Dacii Logan MCV Stepway - Rumuni udowadniają, że uterenowione, modne kombi wcale nie nie musi kosztować grubych tysięcy. Co się jeszcze działo? Ranger Rover pokazał pierwsze zdjęcie Velara, SUV-a o rozmiar większego od Evoque'a. Hyundai przechwalał się przepastnym bagażnikiem nowego i30 Wagon. A Skoda zaprezentowała Rapida po liftingu - wygląd to kosmetyka, ale pod maską pojawi się zupełnie nowy silnik 1.0 TSI.
Przejęcie Opla przez Francuzów z Peugeota staje się coraz realniejsze. Transakcja została już zaakceptowana przez niemiecki rząd i unijne instytucje. Przedstawiciele PSA i GM usiedli więc do stołu negocjacyjnego i rozpoczęli poważne rozmowy. Jaki będzie los marki z Russelsheim, dowiemy się już niedługo. Ile Opel może kosztować? Mowa nawet o miliardzie dolarów w gotówce i przejęciu zobowiązań na sumę kolejnego miliarda dolarów...
fot. moto.pl | PSA obiecuje jak najszybsze sfinalizowanie rozmówA co słychać u nas w redakcji? Filip wrócił z wyjazdu i zachwycał się oszczędnym napędem nowego Priusa Plug-in. Piotrek sprawdzał, czy zapaleńcy z M GmbH dogadali się z księgowymi przy projektowaniu BMW X4 M40i. Na naszą trasę posłaliśmy Astrę 1.4 Turbo i okazało się, że spalanie wcale nie odbiega mocno od deklarowanego. Kontynuujemy też test długodystansowy Mini Clubmana. Za to Janek przygotował poradnik dla zainteresowanych kupnem używanej terenówki. Warto przeczytać, bo to zakup podwyższonego ryzyka.
Wszystkie najważniejsze wydarzenia tygodnia znajdziecie poniżej: