Ford Focus EV | Nowa bateria, większy zasięg

Ford postanowił wprowadzić na rynek bez zbędnego zamieszania elektrycznego Focusa w odświeżonej wersji. Klienci w Europie mogą już zamawiać model, który wyposażono w nową baterię zapewniającą lepszy zasięg

Producent zainstalował nowy akumulator o pojemności 33,5 kWh chłodzony cieczą. Dotychczasowa wersja była wyposażona w baterię o pojemności 23 kWh, a więc skok jakościowy będzie zauważalny. Maksymalny zasięg elektrycznego Focusa zwiększył się o 63 km, dając w sumie 225 km na pełnym ładowaniu.

Co więcej, podobnie jak wersja amerykańska, Focus przeznaczony na rynek europejski otrzyma możliwość szybkiego ładowania baterii. Dzięki specjalnej ładowarce będzie można naładować 80 proc. baterii w ciągu pół godziny. Samochód wyposażono w oprogramowanie Brake Coach, które uczy kierowców, jak maksymalnie wykorzystać energię z hamowania.

Moc silnika pozostała bez zmian - wciąż wynosi 145 KM. To wystarczy, żeby do setki rozpędzić się w czasie krótszym niż 12 sekund. Prędkość maksymalna elektrycznego kompaktu to 135 km/h.

W kabinie odświeżonej wersji pojawił się system multimedialny SYNC3 obsługujący sterowanie głosowe oraz technologię Android Auto i Apple CarPlay. Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzację, 17-calowe koła z aluminium oraz tylne lampy LED.

Ceny na rynku niemieckim pozostały bez zmian. Auto kosztuje 34 900 euro, a klienci już mogą składać zamówienia. Focus EV powalczy na rynku europejskim z Volkswagenem e-Golfem, a także nadchodzącym Oplem Amperą-E.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.