Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest Opel Adam. Pod maską pracuje benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 wspomagany przez turbosprężarkę. Kierowca dostaje do dyspozycji 115KM dostępnych przy 5200 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 170 Nm w przedziale 1800 – 4500 obr/min. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Takie wartości pozwalają osiągnąć ważącemu 1168 kg mieszczuchowi „pierwszą setkę” w 9,9 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 196 km/h. Producent deklaruje średnie spalanie wynoszące 5,1 l/100 km. W naszym teście Adam potrzebowała średnio 5,2 l benzyny na pokonanie 100 km.
Zatankowanie „do pełna” 35-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,69 zł to koszt około 165 zł. Na jednym tankowaniu przejedziecie ok. 670 km.
Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.
Temperatura -4 stopnie
Stan nawierzchni sucha
Opony Continental WinterContact 215/45 R17
Spalanie deklarowane 5,1 l 100km
Spalanie testowe 5,2 l 100km
Silnik benzynowy, R3, turbo 999cm3, 115KM, 170Nm
Zasięg* 670 km
*przy spalaniu testowym
ZOBACZ TAKŻE:
Opel Corsa 1.0 Turbo | Test | Moc jest w 3 cylindrach