Audi RS3 Sportback | Okrągłe 400 KM

Po faceliftingu A3 i S3 oraz paryskiej prezentacji RS3 Sedan pojawianie się Sportbacka było tylko kwestią czasu. I oto jest! 400-konny hot-hatch już w sierpniu ruszy na podbój Europy

Najważniejszy w topowym, nastawionym na osiągi wydaniu Audi A3 jest oczywiście silnik. Pod maską RS3 pracuje 2,5-litrowa, pięciocylindrowa benzyna. Nie dość, że nowy silnik jest lżejszy (o 26 kg), to dostarcza też więcej mocy - dokładnie 33 KM i 15 Nm. Oznacza to, że kierowca ma do dyspozycji okrągłe 400 KM mocy i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest od 1700 do 5850 obr./min. Standardem w RS3 jest oczywiście napęd quattro oraz 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia S tronic.

Osiągi niemieckiego hot-hatcha robią wrażenie:

Przyspieszenie 0-100 km/h - 4,1 sekundy (poprawa o 0,2 sek)

Prędkość maksymalna - 250 km/h (elektronicznie ograniczona)

Spalanie: producent obiecuje średnio 8,3 litra na 100 km przy rozsądniej jeździe

Audi RS3 SportbackAudi RS3 Sportback fot. Audi

Nadwoziu RS3 zafundowano praktycznie identyczne zmiany jak słabszym wersjom kompaktu z Ingolstadt. Pojawiły się więc reflektory matrix LED, nowe wypełnienie tylnych świateł, nowy grill Singleframe czy przemodelowane zderzaki. RS3 jako sportowy kompakt może też liczyć na kilka agresywnych, stylistycznych dodatków.

We wnętrzu największą nowością jest wirtualny kokpit (Audi Virtual Cockpit) ze specjalnym trybem wyświetlania stworzonym dla wersji RS. Można na bieżąco śledzić np. wykorzystywany moment obrotowy czy siłę przeciążeń. Reszta zmian znamy ze zwykłego A3 - lekkie porządki i odświeżenie kabiny. Pojawi się też najnowsza wersja systemu multimedialnego i nowe systemy bezpieczeństwa czynnego.

Audi RS3 SportbackAudi RS3 Sportback fot. Audi

Oficjalna premiera została zaplanowana na marzec i Salon Samochodowy w Genewie. Audi przyjmowanie zamówień rozpocznie już w kwietniu. Pierwsze auta trafią do kierowców w wakacje.

Który hot-hatch premium jest Twoim zdaniem lepszy?