Ford Expedition | Flagowy SUV zza Oceanu

Ford nie zwalnia tempa. Ostatnio pokazano nowego Mustanga. Teraz nadszedł czas na flagowy okręt marki - oto zupełnie nowy Ford Expedition

Amerykański Ford - w swoim stylu - nie ujawnił jeszcze wszystkich informacji o nowym modelu. Te poznamy bliżej rynkowej premiery. Przykładowo, nie podano dokładnych wymiarów nowego Expedition. Producent chwali się jednak na każdym kroku, że jest przestronniejszy i wygodniejszy od poprzednika, a to może oznaczać prawdziwego SUV-a giganta. Przypomnijmy, poprzednie Expedition mierzyło 5,61 m długości, 3,32 m rozstawu osi oraz 2,02 m szerokości. Podobnie jak F-150, również Ford Expedition będzie teraz zrobiony głównie z aluminium, co przełoży się na poważne odchudzenie modelu.

Prawdopodobnie nic nie zmieni się pod maską. A to oznacza, że dostępna będzie tylko jedna jednostka napędowa - 3,5-litrowa V-szóstka EcoBoost. Ford obiecuje, że zaoferuje teraz więcej niż 365 KM i 570 Nm. Wcześniej w Expedition dostępny był wielki silnik V8 o pojemności 5,4 litra. Jednak downsizing dopadł i flagowego SUV-a Forda. W 2015 r. nastał czas mniejszego EcoBoosta.

Silnik będzie parowany z nową automatyczną skrzynią o 10 przełożeniach. Wcześniej wykorzystano ją w Fordzie F-150 i Chevrolecie Camaro (powstała we współpracy dwóch amerykańskich gigantów). Niedługo trafi też do Forda Mustanga.

Ford Expedition 2017Ford Expedition 2017 fot. Ford

Oprócz nowego wyglądu, Ford także poważnie zaktualizował wnętrze. Na pokładzie zadebiutuje najnowsza wersja systemu multimedialnego SYNC 3 z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Na liście opcji pojawi się też 12-głośnikowy zestaw audio Bang and Olufsen i duży panoramiczny dach Panoramic Vista Roof. W Expedition wygodnie może podróżować nawet 8 osób. Ford stawia więc na praktyczność - pasażerowie mają do dyspozycji 4 12-woltowe gniazdka, jedno 110-woltowe i 6 wejść USB.

Ford chwali się całą armią nowych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Expedition ma być "najlepiej wyposażonym SUV-em pod tym względem". Mowa m.in. o kamerach 360 stopni, systemach wspomagających parkowanie, adaptacyjnym tempomacie z funkcją stop&go, systemie monitorującym martwe pole i niezamierzone zjeżdżanie z pasa ruchu oraz systemie zapobiegającym kolizjom.

Terrain Management System zaoferuje kilka zróżnicowanych trybów jazdy. Normal najlepiej sprawdzi się podczas codziennej jazdy. Sport ma utwardzić SUV-a i wycisnąć wszystko z EcoBoosta. Tow/Haul pomoże w ciągnięciu ciężkich przyczep, a Eco ograniczy zużycie paliwa. Expedition jak na rasowego SUV-a wyposażonego w napęd 4x4 ma nie bać się trudnego terenu. Nowa generacja będzie miała kilka trybów jazdy skrojonych pod bezdroża: Grass/Snow (trawa/śnieg), Sand (piasek) oraz Mud (błoto).

Ford Expedition 2017Ford Expedition 2017 fot. Ford

Nowy Ford Expedition trafi do sprzedaży na jesieni. Będzie dostępny w 3 wersjach wyposażenia: XLT, Limited oraz Platinum. Chwilę później do oferty dołączy XL stworzona głównie z myślą o klientach flotowych.

Czy podoba Ci się nowy Ford Expedition?
Więcej o:
Copyright © Agora SA