Opel Insignia Sports Tourer | Najładniejsze kombi w klasie?

Nowa Insignia została zaprezentowana pod koniec zeszłego roku. W marcu zobaczymy jej najpraktyczniejszą odmianę. Do Genewy przyjedzie bowiem Insignia Sports Tourer

Sports Tourer podąża tą samą drogą, co zaprezentowana pod koniec 2016 r. Insignia Grand Sport. Insignia zbudowana jest więc na nowej modułowej platformie. W porównaniu z poprzednią generacją jest niższa, dłuższa (+73 mm) i szersza (+11 mm), a rozstaw osi wzrósł aż o 92 mm. Co więcej, kombi zrzuciło prawie 200 zbędnych kilogramów. Zupełnie nowa stylistyka nawiązuje do koncepcyjnej Monzy.

Bagażnik pomieści 520 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapę można podzielić w proporcjach 40:20:40) otrzymamy aż 1638 litrów. To o 108 l więcej niż w poprzednim Oplu klasy średniej.

Opel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports Tourer fot. Opel

Nic nie wiemy jeszcze o silnikach. Przedstawiciele Opla stwierdzili tylko: "Nowa Insignia będzie dostępna z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które będą współpracować z najnowszymi generacjami naszych skrzyń biegów. W ofercie pojawi się zupełnie nowy automat o 8 przełożeniach".

Na pokładzie Insigni znajdziemy najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa. Lista wyposażenia zawiera m.in. LED-owe reflektory IntelliLux, Lane Keep Assist (asystent pasa) i fotele rekomendowane przez specjalistów z AGR. Na razie Niemcy nie zdradzili, jak będzie wyglądać gama silników nowej Insignii. Pewnym jest jednak to, że do dyspozycji kierowcy będzie Drive Mode Control.

Opel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports Tourer fot. Opel

Oficjalna premiera Insignii Sports Tourer została zaplanowana na marzec i Salon Samochodowy w Genewie. Tam poznamy wszystkie szczegóły modelu. Najciekawsza będzie oczywiście dokładna oferta silnikowa oraz data premiery. Z opublikowaniem cennika General Motors zapewne się jeszcze wstrzyma.

Odwiecznym rywalem Opla jest Volkswagen. Które kombi jest Twoim zdaniem ciekawszą propozycją?
Więcej o:
Copyright © Agora SA