Najpopularniejsza marka w Google to...

Serwis Quickco opublikował bardzo ciekawe dane. Dowiedzieliśmy się, które marki są najczęściej wyszukiwane w wyszukiwarce Google. Największą popularnością cieszy się...

Globalnym liderem sprzedaży w ubiegłym roku był Volkswagen. Niemiecki koncern sprzedał łącznie aż 10,31 milionów samochodów. Europejski gigant odebrał miejsce innemu molochowi - Toyocie z Japonii, której wszystkie marki (oprócz samej Toyoty to także Lexus, Daihatsu czy Hino) w 2016 r. sprzedały 10,175 miliona aut.

Jednak w Google niepodzielnie rządzi Toyota. W zeszłym roku japońska marka była najczęściej wyszukiwana w 74 krajach na całym świecie. M.in. w USA, Australii, Chinach, Kazachstanie i wielu afrykańskich krajach.

Drugie miejsce przypadło w udziale BMW - mieszkańcy 51 krajów najczęściej pytali Google'a właśnie o samochody z Bawarii. BMW ma silną pozycję zwłaszcza w Europie. BMW najbardziej interesowali się m.in. Polacy, Niemcy, Brytyjczycy, Belgowie, Austriacy czy Norwegowie. Poza granicami Starego Kontynentu BMW cieszy się popularnością w... Japonii i Korei Południowej.

Najczęściej wyszukiwane marki na świecieNajczęściej wyszukiwane marki na świecie fot. Quickco

Powody do zadowolenia ma również Hyundai. Koreańczycy wzięli dla siebie dwa bardzo ważne rynki - Rosję oraz Indie. W Google bardzo często wpisywane jest także hasło "Honda" - japońskimi autami interesują się przede wszystkim Kanadyjczycy i Brazylijczycy. Volkswagen nie może się pochwalić tak dobrymi wynikami. Z dużych krajów triumfował tylko w Hiszpanii, Rumunii, Białorusi i Urugwaju.

Najczęściej wyszukiwane marki w EuropieNajczęściej wyszukiwane marki w Europie fot. Quickco

W Europie nie zginął jeszcze lokalny patriotyzm. Francuzi najczęściej wyszukują auta Renault, Szwedzi Volvo, a Włosi Fiata. Z ciekawostek, warto wspomnieć o gustach motoryzacyjnych w Nigrze. Kiedy we wszystkich innych afrykańskich krajach najczęściej wyszukiwane są raczej przystępne cenowo marki, to mieszkańcy Nigru interesują... Bugatti.