Sprzedaż w 2016 r. | Rekordowy rok Volvo

Od jakiegoś czasu możemy obserwować prawdziwą ofensywę modelową Volvo. Przekłada się ona na sprzedaż szwedzkiej marki. Volvo kolejny rok z rzędu bije rekord

W minionym roku Volvo sprzedało aż 534 332 samochody. Oznacza to wzrost o 6,2% w porównaniu z rokiem 2015, kiedy Szwedzi na całym świecie sprzedali lekko ponad pół miliona aut. Wynik sprzedaży potwierdza udaną transformację marki i dobre przyjęcie nowych modeli w wielu krajach. Wysoki wzrost sprzedaży to przede wszystkim zasługa modeli z serii 90. Największym wzięciem cieszy się Volvo XC90 - dużego SUV-a kupiło aż 161 092 kierowców. Sprzedaż tego modelu wzrosła aż o 125% w stosunku do roku 2015.

Sprzedaż Volvo na świecie

 

Tak wyglądała sprzedaż w 2016 r. szwedzkiej marki w zależności od rynku:

Europa Zachodnia - 206 144 szt. (+4,10%)

Chiny - 90 930 szt. (+11.50%)

Pozostałe rynki - 84 264 szt. (+2,50%)

Stany Zjednoczone - 82 726 szt. (+18,10%)

Szwecja - 70 268 szt. (-1,30%)

Łącznie - 534 332 szt. (+6,20%)

Volvo serii 90Volvo serii 90 fot. Volvo

To dopiero początek

Volvo rozpoczęło rewolucję w swojej gamie modelowej od flagowej rodziny 90. Zaczęło się od dużego SUV-a XC90, potem była limuzyna S90, kombi V90 oraz jego uterenowiona wersja Cross Country.

Teraz Szwedzi szykują się do wprowadzenia do sprzedaży bardziej przystępnych cenowo modeli. Możemy się więc spodziewać, że słupki sprzedaży w przyszłych latach będą jeszcze wyższe. Najbliższym nowym modelem, jaki zostanie zaprezentowany będzie następca kultowego modelu XC60 bazujący na architekturze SPA. Kolejnym modelem będzie najmniejszy w rodzinie SUV – XC40, nowy przedstawiciel serii 40 bazujący na nowej, mniejszej platformie CMA.

To jednak nie koniec szwedzkiej ofensywy. Volvo zapowiada, że już niedługo każdy model w gamie będzie dostępny w wersji hybrydowej (plug-in), a już w 2019 r. zaprezentowane zostanie całkowicie elektryczne Volvo. Do 2025 r. marka chce sprzedać łącznie milion elektryków i hybryd.

Czy podobają Ci się nowe samochody Volvo?