Mercedes sprzedał nad Wisłą w 2016 r. 12 019 samochodów. Z tego Polacy kupili aż 1 108 sportowych modeli spod znaku AMG. Oznacza to wzrost aż o 53% w porównaniu z rokiem 2015. Najpopularniejsze AMG w Polsce to GLE 43 AMG Coupe, drugie miejsce zajęło A 45 AMG, a trzecie G 63 AMG.
Co jeszcze ciekawsze, Polska jest czwartym europejskim rynkiem dla AMG. Więcej od nas kupują tylko Niemcy, Anglicy i Francuzi.
To był bardzo dobry rok dla polskiej branży motoryzacyjnej. Rekordowy był nie tylko import samochodów używanych, ale też sprzedaż nowych aut w salonach. W 2015 roku po raz pierwszy od wstąpienia Polski do UE liczba zarejestrowanych nad Wisłą nowych aut przekroczyła granicę 400 tys. egzemplarzy (408 260). Teraz zbliżamy się do granicy 500 tys. W ubiegłym roku sprzedaż nowych aut w Polsce (samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t) wyniosła 475 935 sztuk, czyli o 16,6 proc. więcej niż rok wcześniej.