Porsche w ubiegłym roku dostarczyło na całym świecie 237 778 aut – to o około 6% więcej niż wynosił poprzednim, rekordowym roku 2015 r.. Za wzrost ten odpowiada głównie popyt na rynkach Europy, USA i Chin. Motorem napędowym sprzedaży jest SUV Macan oraz 718 Cayman i Boxster. Silną pozycję utrzymuje również legendarne Porsche 911 - w 2016 r. sprzedano aż 32 409 sportowego modelu, co oznacza wzrost o 2%. Najlepiej sprzedającym się Porsche jest Macan (95 62 szt.).
"Silna gama produktów po raz kolejny pozwoliła nam przekroczyć wysoki poziom dostaw z ubiegłego roku" – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. "Porsche jest synonimem emocji i jakości. Pozytywny trend na światowych rynkach potwierdza entuzjazm naszych klientów."
Tak rozkładała się sprzedaż Porsche w poszczególnych regionach:
Świat - 237 778 szt. (+6%)
Europa - 78 975 szt. (+5%)
--- w tym: Niemcy - 29 247 szt. (1%)
Ameryka - 65 591 szt. (+6%)
--- w tym: USA - 54 280 szt. (+5%)
Azja-Pacyfik, Afryka i Bliski Wschód - 93 212 szt. (+6%)
--- w tym: Chiny - 65 246 szt. (+12%)
W zeszłym roku Porsche sprzedało w Polsce ponad 1000 samochodów. Dokładnie 1116 Porsche, co oznacza wzrost o blisko 30 procent w porównaniu z 2015 r., kiedy 861 właścicieli usiadło za kółkiem swoich nowych modeli Porsche. Największym wzięciem cieszą się oczywiście dwa SUV-y oraz 911.
Tak prezentują się statystyki sprzedaży w 2016 r.:
Porsche Macan - 564 szt. (+58%)
Porsche Cayenne - 280 szt. (+3%)
Porsche 911 - 125 szt. (+18%)
Porsche Panamera - 89 szt. (-9%)
Porsche 718 Boxtser i 718 Cayman - 30 szt.
Porsche Cayman - 19 szt. (+12%)
Porsche Boxster - 9 szt. (-25%)
Razem - 1116 szt. (+30%)
ZOBACZ TAKŻE:
Porsche Panamera 4S Diesel | Pierwsza jazda | Najszybszy diesel świata