BMW X5 xDrive40e | Test spalania
Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest BMW X5 xDrive40e. Litera „e” oznacza, że mamy do czynienia z wersją hybrydową typu Plug-In. Pod maską pracuje układ w skład, którego wchodzi benzynowy, czterocylindrowy, silnik twin turbo o pojemności 1995 cm3 oraz jednostka elektryczna. Kierowca dostaje do dyspozycji 245 KM pochodzące z silnika spalinowego, które motor osiąga przy 5000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm w przedziale 1250 – 4800 obr/min. Jednostka elektryczna generuje 113 KM oraz moment obrotowy wynoszący 250Nm. Za przeniesienie napędu na koła odpowiada automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach. Takie wartości pozwalają osiągnąć ważącemu 2230kg SUVowi pierwszą setkę w 6,8 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 210 km/h. Na trasę testową wyruszamy z całkowicie naładowanymi bateriami. Po pierwszych kilometrach wskazania komputera pokładowego były bardzo obiecujące. Podawał średnie spalanie na poziomie 2,8 l/100km. Niestety radość trwała krótko. Prądu wystarcza na ok. 30 km i tylko na takim dystansie można się zbliżyć do spalania deklarowanego przez producenta, które powinno wynosić 3,4 l. Gdy akumulatory były puste, a do głosu doszedł silnik spalinowy, zużycie paliwa znacznie wzrosło. Finalnie udało nam się osiągnąć 6,6 l/100km. Jednak wymagało to spokojnego obchodzenia się z pedałem gazu. Gdyby X5 napędzane byłoby wyłącznie silnikiem spalinowym, średnie zużycie wyniosłoby ok. 10-11 litrów.
Zatankowanie „do pełna” 85-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,73 zł to koszt około 402 zł. Natomiast ładowanie akumulatorów ze zwykłego gniazdka 230V trawa ok. 4 godzin.
Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.
Warunki testu
Temperatura 1 stopień
Stan nawierzchni sucha
Opony Pirelli Scorpion Winter przód 275/40 R20, tył 315/35 R20
Spalanie deklarowane 3,4 l 100km
Spalanie testowe 6,6 l 100km
Silnik hybryda, moc łączna 313KM
ZOBACZ TAKŻE:
BMW serii 4 2017 fot. BMW
-
Test nowej Toyoty w bojowych warunkach. Górale jej nie oszczędzają. "Samej farby jest pół tony"
-
Podpisano umowę na budowę A18. Za dwa lata pojedziemy nową autostradą
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Pieszy z pierwszeństwem - decyzja zapadła. Nowe przepisy od czerwca
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
- Garbate szczęście. Jak wyprodukować 21 milionów... zwyczajnych samochodów? [MOTO 2030]
- Krym. Przytomność umysłu i szybka reakcja pozwoliły uniknąć zderzenia z BMW X6 [WIDEO]
Forum
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (45)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (15)
- Ofensywa antykuligowa (18)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (54)
- Uszkodzone lusterko Belgia (31)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (50)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)