• Link został skopiowany

Grupa VW | Lepsza sprzedaż pomimo afery

Afera Dieselgate nie wpłynęła zbyt mocno na sprzedaż samochodów należących do niemieckiego koncernu. Grupa Volkswagen zakończyła 2016 rok na niewielkim plusie
Volkswagen Passat GT Concept
fot. Volkswagen

W ciągu całego 2016 roku dostarczono na rynek 10,3 mln samochodów. To o 3,8 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Większość samochodów (4,3 mln egzemplarzy) dostarczono na rynek Azji i Pacyfiku. Do Europy trafiło 4,2 mln egzemplarzy, a w tym 1,3 mln na sam rynek niemiecki.

Po drugiej strony oceanu również nie było najgorzej. W Ameryce Północnej, gdzie rozpoczęła się afera Dieselgate, sprzedaż wzrosła o 0,8 proc. W sumie na tamten rynek dostarczono 939 100 egzemplarzy, z czego połowa dotyczy USA.

Klienci z Ameryki Południowej kupili 421 300 tys. egzemplarzy, czyli o 25 proc. mniej niż rok wcześniej. Największym rynkiem jest Brazylia, odpowiedzialna za sprzedaż ponad ćwierć miliona aut.

Z 10,3 mln sprzedanych samochodów prawie 6 mln stanowią auta marki Volkswagen. Na kolejnych miejscach znajdują się Audi (1,8 mln) i Skoda (1,1 mln). Seat sprzedał przez cały rok 410 tys., a Porsche tylko 240 tys. samochodów.

Na uwagę zasługuje też oddział Volkswagena zajmujący się samochodami użytkowymi. W 2016 roku poprawiono wynik o 11,4 proc. sprzedając w sumie prawie pół miliona aut.

Więcej o: