Sercem nowego Porsche 911 GTS jest trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem. Oferuje on kierowcy 450 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny od 2150 do 5000 obr./min). Oznacza to, że nowy GTS jest mocniejszy od swojego poprzednika o 20 KM. Porsche 911 GTS pozycjonowane jest oczko wyżej niż Carrera S - od słabszego modelu jest mocniejsze o 30 KM.
Porsche 911 GTS będzie dostępny w trzech wariantach nadwozia: coupe, cabriolet oraz targa. Moc może trafiać na koła tylnej osi albo na wszystkie cztery koła. Do wyboru są dwie skrzynie biegów: superszybki automat PDK albo ręczna o 7 przełożeniach. Standardem jest zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management).
Najszybszym z nowych GTS-ów jest Porsche 911 Carrera 4 GTS w nadwoziu coupe i ze skrzynią PDK. Wskazówka prędkościomierza mija w nim pierwszą setkę po 3,6 sekundy. Porsche twierdzi, że to także najoszczędniejszy GTS w gamie - zadowoli się 8,3 litra benzyny na 100 km. Jeżeli zależy Wam na prędkości maksymalnej, to powinniście pomyśleć o 911 GTS z napędem na tył i ręczną skrzynią - rozpędzi się do 312 km/h.
GTS wyróżnia się poszerzonymi nadkolami z tyłu, lekko przemodelowanym przednim zderzakiem, centralnie umieszczoną podwójną końcówką wydechu, czarną kratką wlotu powietrza z tyłu, przyciemnianymi reflektorami i paroma pomniejszymi czarnymi akcentami. Dedykowane 911 GTS 20-calowe felgi również są czarne. GTS w wersji coupe został obniżony o 10 mm.
We wnętrzu w standardzie dostaniemy kilka elementów z pakietu Porsche Sport Chrono. Przykładowo, charakterystyczny stoper. Podobnie jak akcenty nadwozia, również wnętrze utrzymane jest w ciemnej, eleganckiej kolorystyce. Do wykończenia kabiny wykorzystano szczotkowane aluminium oraz alcantarę. Na siedzeniach nie zabrakło wyszytych napisów "GTS".
Nie znamy jeszcze polskich cen nowego Porsche, ale w Detroit od razu podano ile za 911 GTS będą musieli zapłacić nasi zachodni sąsiedzi. W Niemczech to minimum 124 451 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje 544 tysiące.