Ford serii F, Chevrolet Silverado oraz pickupy Ram - tak wygląda pierwsza trójka sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Jednak wśród klasycznych osobowych aut wcale najlepiej nie sprzedają się auta amerykańskie, a Toyota. W zeszłym roku Amerykanie kupili aż 388 616 szt. Toyoty Camry (4. miejsce na liście bestsellerów w 2016 r.). O podobnym wyniku może marzyć tylko inne auto producenta - kompaktowa Corolla. W Detroit zaprezentowano właśnie nową generację Camry. Ze względu na popularność modelu, to najważniejsza (obok nowego F150) premiera targów.
Ósma generacja została zbudowana na nowej platformie koncernu TNGA. Dzieli ją z nowym Priusem i crossoverem C-HR. Nowa platforma pozwoliła obniżyć środek ciężkości oraz tak zamontować silnik, aby można było maskę umiejscowić niżej o 4 cm. Kierowca zajmuje wygodniejszą pozycję za kierownicą i ma lepszą widoczność z tyłu. Nowa Toyota Camry ma większy o 5 cm rozstaw osi, o 2,5 cm niższą linię dachu, jest szerszy i bardziej zwarty. Auto mierzy teraz 4 859 mm długości.
Zgodnie z nową filozofią producenta, Toyota Camry stała się ostrzejsza, bardziej dynamiczna i nabrała sportowego charakteru.
Pod maską może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Mocniejsza propozycja to 3,5-litrowa V-szóstka z wtryskiem paliwa D-S4. Mniejsza jednostka ma 4 cylindry i 2,5 litra pojemności. Skrzynia biegów to automat o 8 przełożeniach.
2,5-litrowy silnik pracuje również wersji hybrydowej. Wszystkie elementy układu hybrydowego są mniejsze i bardziej wydajne. Zestaw baterii został zmniejszony w takim stopniu, że można było go przenieść z bagażnika pod tylną kanapę, uzyskując znacznie więcej przestrzeni bagażowej. Skrzynia CVT została znacznie ulepszona, a w trybie Sport umożliwia sekwencyjną zmianę biegów.
Nie tylko w Europie, ale również w Stanach Zjednoczonych samochody Toyoty oferowane są z bogatym pakietem systemów bezpieczeństwa. W Camry to m.in. aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, funkcja zapobiegania zderzeniom z samochodami i pieszymi, asystent utrzymania pasa ruchu i automatyczne światła drogowe.
W środku znajdziemy aż trzy ekrany: 10-calowy wyświetlacz head-up, 7-calowy wyświetlacz pomiędzy zegarami oraz ekran dotykowy (8 cali) na konsoli centralnej, który umożliwia sterowanie systemem multimedialnym i najważniejszymi funkcjami samochodu (np. nawigacja i klimatyzacja).
Nowa Toyota Camry zajedzie do salonów sprzedaży już w lecie tego roku.