Salon Detroit 2017 | Chevrolet Traverse | Średni stał się Duży

Chevrolet Traverse doczekał się nowej generacji. Auto urosło na tyle, że można wręcz mówić o przeskoczeniu do segmentu wyżej

Do tej pory Chevrolet Traverse reprezentował segment tzw. średnich SUV-ów (mid-size SUV), a w amerykańskiej ofercie marki miał jeszcze dwóch większych braci - modele Tahoe i Suburban. GM zapowiadał, że nowy Traverse zaoferuje rekordowy trzeci rząd siedzeń i bagażnik, ale nikt się nie spodziewał, że SUV urośnie aż tak bardzo. Nowa generacja jest teraz większa od Tahoe. Mierzy 204,3 cala długości (5,19 m) i 120,9 cala (3,07 m) rozstawu osi. Tahoe jest o 1 cm krótszy.

W środku może podróżować 8 osób. Bagażnik maksymalnie pomieści aż 2 788 l. Dla porównania, w Tahoe to 2 681 l.

Pod maską pracuje 3,6-litrowa, wolnossąca V-szóstka o mocy 305 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi mniejszy silnik to dwulitrowe, turbodoładowane R4. Parametry silnika to 255 KM i 400 Nm. Obydwa silniki parowane są z 9-biegowym automatem i wyposażono je w funkcje Start/Stop. Standardem jest napęd na przód, ale w wyższych wersjach nie zabraknie rasowego 4x4.

Chevrolet Traverse 2017Chevrolet Traverse 2017 fot. Chevrolet

Zupełnie nowe wnętrze wyposażone jest we wszystko, czego potrzebuje nowoczesne auto. Jest duży ekran systemu multimedialnego (7 albo 8 cali), łączność 4G LTE, obsługa Apple CarPlay oraz Android Auto, armia systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, kamera cofania i kamery 360 stopni oraz zestaw audio Bose. W wyższych wersjach do wykończenia wykorzystana zostanie skóra, aluminium i drewno.

Chevrolety często trafiają na europejski rynek. Oczywiście jako Ople. Czy Twoim zdaniem Opel powinien kiedyś wprowadzić do sprzedaży Traverse'a? Byłby to konkurent nowego VW Touarega, który ma wyraźnie urosnąć.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.