Salon Detroit 2017 | Audi SQ5 | W 5,4 s do setki
Nowe Audi SQ5 wyposażono w silnik V6 TFSI o pojemności 3.0 l o mocy 354 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm dostępny jest w zakresie 1370-4500 obr./min. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – wynosi 250 km/h. Audi deklaruje, że nowe SQ5 zużywa średnio 8,3 l benzyny na 100 km.
Za transmisję mocy w nowym Audi SQ5 odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast biegi wyższe mają przełożenia długie, obniżające prędkość obrotową i spalanie. Przy założeniu, że w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select aktywowana jest odpowiednia funkcja, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu przy jeździe z prędkością od 55 do 160 km/h, skrzynia automatycznie przełącza się na wolny bieg.
Napęd quattro
Audi zastosowało w nowym SQ5 stały napęd na cztery koła quattro. W normalnym trybie jazdy rozdziela on napęd z nieznaczną przewagą na oś tylną. W razie konieczności, kieruje większość siłę na oś z lepszą trakcją. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, specjalna funkcja oprogramowania lekko przyhamowuje koła po wewnętrznej stronie zakrętu, dzięki czemu auto prowadzi się pewniej.
Standardowo, w nowym Audi SQ5 montuje się 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 255/45. Opcjonalnie, w ofercie dostępne są także felgi 21-calowe.
Audi SQ5 Fot. Audi
Systemy wsparcia kierowcy
Niemcy zamontowali w SQ5 szereg systemów wspierających kierowcę. Kilka przykładów: przewidujący asystent wydajności, wyświetlając odpowiednie wskazówki dotyczące stylu i tempa jazdy, pomaga zaoszczędzić paliwo. Korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) z asystentem jazdy w korkach może chwilowo, w spowolnionym ruchu, przejąć zadanie prowadzenia pojazdu. Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist ułatwia zachowanie toru jazdy, a jego czujnik odstępu ostrzega w przypadku niebezpiecznego zbliżenia się do innego pojazdu.
Asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania i asystent skręcania, to kolejne nowości. To samo dotyczy wszystkich systemów ochrony bezpieczeństwa pre sense. System ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Audi pre sense city, to w przypadku Audi SQ5 element wyposażenia seryjnego. W razie potrzeby ostrzega przed pieszymi i pojazdami oraz inicjuje automatyczne hamowanie awaryjne w zakresie granic systemowych. Asystent parkowania, działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych i asystent zjazdu ze wzniesienia, dopełniają oferty.
Nowe Audi SQ5 oficjalnie zadebiutowało na trwającym Salonie Samochodowym w Detroit. Auto trafi do polskich salonów w drugiej połowie 2017 roku.
-
Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Fragment trasy S19 pod wschodnią granicą już w planach. Prace ruszą w 2022 roku
-
Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo
- Ile kosztuje samochód elektryczny? Zebraliśmy wszystkie modele dostępne w Polsce - przegląd rynku
- DS 9 kosztuje w Polsce 205 900 zł. Sprawdzamy, jak wypada na tle konkurentów
- Joe Biden wymieni całą rządową flotę na elektryki. To 650 tys. samochodów! Jest ważny warunek
- Peugeot e-Partner oficjalnie. Dostawczak na prąd w dwóch wersjach
- Parkowanie na zaśnieżonym trawniku. Kara to nawet 1000 zł, ale czy zawsze dostaniemy mandat?
Forum
- Komu DS9? (18)
- Bat na daltonistów (23)
- OT - co zrobią Republikanie...? (19)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (147)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (47)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)