Lexus produkuje LS-a od 1989 roku. Obecnie w salonach dostępna jest czwarta generacja modelu, która zadebiutowała w 2006 roku. Po drodze przeszła dwa faceliftingu upodabniające ją do najnowszych aut Lexusa. Ponad dziesięć lat musieliśmy czekać na zupełnie nowego flagowca. W nowym LS-ie zmieniło się wszystko.
Oryginalny, bardzo agresywny wygląd mniejszych sedanów japońskiej marki w przypadku LS-a został nieco zmodyfikowany. Patrząc na auto nie ma się wątpliwości, z autem jakiej marki mamy do czynienia, ale design został nieco ugrzeczniony - w tym segmencie ceni się przede wszystkim klasyczne linie. Długa maska połączona z relatywnie krótką klapą bagażnika i wyraźnie opadającą linią dachu mają przywodzić na myśl nadwozie typu coupe. Tylne światła z charakterystycznymi łezkami to wyraźne nawiązanie do pięknego Lexusa LC.
Nowy Lexus LS symbolizuje nie tylko markę Lexus, ale staje się definicją nowej generacji luksusu, materializując japońską tradycję i kulturę - powiedział Toshio Asahi, odpowiedzialny za nowego LS-a.
Lexus LS piątej generacji został zbudowany na nowej platformie podłogowej Lexusa. Dzięki jej zastosowaniu i użyciu lżejszych materiałów inżynierom udało się odchudzić flagową limuzynę o 90 kg względem poprzednika.
Na razie Lexus nie podał wszystkich szczegółów na temat auta. Pewnym jest, że pod maskę powędruje m.in. 3.5-litrowy, benzynowy silnik V6 o maksymalnej mocy 415 KM. W połączeniu ze standardowym napędem na tylne koła rozpędzi on flagową limuzynę Lexusa do pierwszej setki w 4,5 s.