Salon Detroit 2017 | Volkswagen I.D. Buzz | Microbus przyszłości

W Paryżu już widzieliśmy koncept I.D.. Był to elektryczny kompakt przyszłości. W Detroit zaprezentowano drugiego I.D. - Buzz to duchowy następca kultowego Microbusa

Pierwszego I.D. zobaczyliśmy w Paryżu. Volkswagen określił go mianem "nowego Garbusa". Łączył wymiary Golfa, przestronność Passata, wydajny napęd elektryczny oraz zaawansowany system autonomicznej jazdy. Drugi I.D., pokazany teraz w Detroit, to "Microbus przyszłości". Buzz jest rozwinięciem pomysłów, jakie zobaczyliśmy w jeszcze wcześniejszym koncepcie Budd-e.

Volkswagen I.D. BuzzVolkswagen I.D. Buzz fot. Volkswagen

I.D. Buzz został zbudowany na nowej platformie koncernu, stworzonej specjalnie z myślą o autach elektrycznych - MEB. Za napędzanie I.D. odpowiadają dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu. Łącznie oferują 369 KM mocy. Według zapowiedzi, wskazówka prędkościomierza minie pierwszą setkę po 5 sekundach. Prędkość maksymalna - ze względu na baterie - została elektronicznie ograniczona i wynosi 160 km/h.

A co z zasięgiem? Umieszczone w podłodze baterie mają 111 kWh pojemności i wystarczą na 434 km na jednym ładowaniu.Koncern od jakiegoś czasu pracuje nad technologią szybkiego ładowania. Szybka ładowarka 150 kW ma w mniej niż 30 minut naładować akumulatory w 80%.

Podczas prezentacji Volkswagen wspomniał, że planuje także słabszą i tańszą odmianę I.D. Buzz. Z napędem na tylną oś, jednym e-silnikiem (268 KM) i bateriami 83 kWh.

Volkswagen I.D. BuzzVolkswagen I.D. Buzz fot. Volkswagen

Długość konceptu to prawie 5 metrów. Jedną z głównych zalet Volkswagena I.D. Buzz ma być niezwykle przestronna kabina. Na pokładzie będzie mogło podróżować nawet 8 osób. Co ważne, wnętrze będzie można konfigurować praktycznie w dowolny sposób - część można zdemontować, a pozostałe przesunąć zgodnie z potrzebą. Futurystyczne wnętrze naszpikowane jest nowoczesnymi rozwiązaniami - dużym ekranem, wyświetlaczem head-up czy aktywnymi systemami bezpieczeństwa.

Podobnie jak I.D. z Paryża Microbus z Detroit także został wyposażony w zaawansowany system autonomicznej jazdy. Volkswagen zapowiada, że będzie gotowy zainstalować w pełni samodzielnego autopilota do produkcyjnego samochodu już w 2025 roku.

Volkswagen I.D. BuzzVolkswagen I.D. Buzz fot. Volkswagen

Dwa koncepty I.D. to dopiero początek elektrycznej ofensywy Volkswagena. Niemcy planują wprowadzić do sprzedaży aż 30 napędzanych prądem modeli do 2025 roku. Elektryfikacja obejmie wszystkie segmenty - od aut najmniejszych po dostawczaki. Już w 2030 elektryki mają stanowić 33% sprzedaży całego koncernu.

Czy Twoim zdaniem Volkswagenowi uda się zdominować segment samochodów elektrycznych?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.