Suzuki sprzedało w 2016 roku aż 7695 nowych samochodów, co oznacza, że roczna sprzedaż wzrosła o blisko 15 proc. W 2016 r. sprzedano o 984 samochody więcej niż w 2015 r.
Japończycy nie tylko korzystają na wzrostach całej branży, ale przede wszystkim zbierają plon szeroko zakrojonej ofensywy modelowej, jaką prowadzą od jakiegoś czasu. W 2016 r. zadebiutowały aż trzy nowe modele producenta: miejskie Baleno, crossover SX4 S-Cross, a pod sam koniec roku również mały SUV - Ignis.
Najpopularniejsze modele Suzuki w Polsce:
- Suzuki Vitara - 38 proc. całej sprzedaży
- Suzuki Baleno - 20,9 proc. całej sprzedaży
- Suzuki SX4 S-Cross - 20,6 proc. całej sprzedaży
To był bardzo dobry rok dla polskiej branży motoryzacyjnej. Rekordowy był nie tylko import samochodów używanych, ale też sprzedaż nowych aut w salonach. W 2015 roku po raz pierwszy od wstąpienia Polski do UE liczba zarejestrowanych nad Wisłą nowych aut przekroczyła granicę 400 tys. egzemplarzy (408 260). Teraz zbliżamy się do granicy 500 tys. W ubiegłym roku sprzedaż nowych aut w Polsce (samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t) wyniosła 475 935 sztuk, czyli o 16,6 proc. więcej niż rok wcześniej.