Na pierwszy ogień idzie Infiniti Q50S wyposażone w trzylitrową V-szóstkę wspomaganą przez dwie turbosprężarki. Silnik o pojemności 2997 cm3 generuje 405 KM przy 6400 obr./min. oraz 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1600–5200 obr./min. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada siedmiobiegowa skrzynia automatyczna. Takie parametry przekładają się na przyspieszenie do setki w 5,1 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Producent deklaruje średnie spalanie wynoszące 9,1 l/100 km. Okazuje się, że odbiega ono o nieco ponad litr od tego, co udało nam się osiągnąć. Inifiniti zużyło średnio 10,2 l na sto kilometrów na naszej trasie.
Zatankowanie „do pełna” 80-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,73 zł to koszt około 378 złotych. Na jednym tankowaniu pokonamy 785 km.
Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekologicznie tylko sprawdzamy spalanie realne. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.
Warunki testu
Temperatura 0 stopni
Stan nawierzchni wilgotna
Opony Falken Eurowinter 245/40 R19
Spalanie deklarowane 9,1 l 100km
Spalanie testowe 10,2 l 100km
Silnik benzynowy, V6, 2997cm3, 405KM/475Nm
Zasięg* 785 km
*przy spalaniu testowym
ZOBACZ TAKŻE:
Infiniti Q60 | Ceny w Polsce | "Najlepszy w klasie"