Pierwsze egzemplarze nowego Audi Q3 trafią na drogi zaraz na początku 2018 roku, ale chwile po premierze dołączą do nich wersje z napędem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym. Ten pierwszy, oznaczony jako E-Tron będzie wyposażony w silnik benzynowy z turbodoładowaniem połączony z silnikiem elektrycznym. Najpewniej będzie to jednostka 1.4 TSI.
Model elektryczny będzie wyposażony w technologię pochodząca od Volkswagena e-Golfa, nad którą inżynierowie koncernu VW będą musieli ostro popracować. Wersja po liftingu oferuje lepszy zasięg, ale na potrzeby Audi trzeba będzie go zwiększyć. Konkurencyjne modele z napędem elektrycznym mają dużo lepsze osiągi.
Na razie wygląd nowego Audi Q3 jest tajemnicą, ale pojawiają się już pierwsze wizualizacje, które sugerują mocne podobieństwo do Q5. Samochód powstaje na nowej płycie podłogowej MQB, która pozwoli zaoszczędzić trochę kilogramów, a do tego jest lepiej przystosowana do alternatywnego napędu. Skorzystają na tym również pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji więcej miejsca w środku.
Elektryczne Audi Q3 jest częścią strategii niemieckiej marki w kwestii samochodów elektrycznych. Grupa Volkswagen zakłada, że do 2025 roku wprowadzi na rynek 30 nowych modeli w ramach marek należących do koncernu. Docelowo firma zamierza sprzedawać rocznie 2-3 mln egzemplarzy aut elektrycznych na całym świecie. Dlatego koncern VW ogłosił kilka miesięcy temu, że wybuduje własną fabrykę akumulatorów.