Alfa Romeo Giulia Veloce | Ceny w Polsce | Tylko krok do QV

Do oferty Alfa Romeo w polskich salonach dołącza wersja Giulia Veloce z najmocniejszym dieslem pod maską. Sportowa wersja oferuje 210 KM i 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wiemy już, ile trzeba zapłacić za ten wariant

Alfa Romeo Giulia Veloce to sportowa odmiana włoskiego sedana, która miała premierę podczas salonu w Paryżu. Samochód wyróżnia się zmienionymi zderzakami i ramkami drzwi pomalowanymi błyszczącą czernią.

W standardzie jest też dyfuzor z podwójnym wydechem oraz 19-calowe felgi o specjalnym wzorze. W kabinie zamontowano skórzane fotele w trzech kolorach, podgrzewaną kierownicę sportową oraz aluminiowe wstawki w desce rozdzielczej, tunelu środkowym i panelach drzwi. Na liście wyposażenia znajdziemy też 8-biegową skrzynię automatyczną i napęd na cztery koła. Klienci mają do wyboru dwie jednostki – benzynową i wysokoprężną.

Silnik benzynowy to dwulitrowa konstrukcja wykonana w całości z aluminium. Cztery cylindry z turbodoładowaniem generuję 280 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oszczędniejsza, ale równie dynamiczna alternatywa to silnik diesla o pojemności 2,2 litra. Jednostka oferuje 210 KM i 470 Nm. Jest to pierwsza konstrukcja wysokoprężna w historii Alfa Romeo wykonana w całości z aluminium.

Najmocniejszy diesel w ofercie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 235 km/h. Producent podaje, że średnie spalanie wynosi 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym.

Giulia w wersji Veloce jest pozycjonowana pomiędzy wersją Super a ekstremalną Quadrifoglio. W przypadku diesla cennik startuje od 189 600 zł, natomiast wersja benzynowa kosztuje od 194 800 zł.

Alfa Romeo GiuliaAlfa Romeo Giulia fot. Alfa Romeo

Co na to konkurencja?

W Europie w klasie premium niepodzielnie rządzą niemieccy producenci. Alfa Romeo Giulia będzie musiała więc walczyć o swoje z Audi A4, Mercedesem klasy C oraz BMW serii 3. Sprawdźmy, ile kosztują te auta z podobnymi do Veloce jednostkami napędowymi. W podanych przez nas cenach nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów. To wyjściowe ceny dla wersji z danym silnikiem.

Audi A4

Audi nie oferuje w A4 tak mocnego silnika jak Alfa Romeo. Najbliżej wersji Veloce jest 2.0 TFSI o mocy 252 KM (7-biegowy automat Stronic w standardzie) - kosztuje 171 800 zł. Mocniejszy wariant A4 to już S4 z trzylitrową V-szóstką. Jednak 354-konne Audi gra już w zupełnie innej lidze. Osiąga pierwszą setkę w 4,7 sek i kosztuje niecałe 300 tysięcy.

Z kolei A4 z 2.0 TDI o mocy 190 KM to wydatek 163 600 zł.

Mercedes klasy C

Klasa C 300 (2.0 benzyna 245 KM) kosztuje 175 600 zł. Mocniejsza wersja to już 333-konne C 400 z trzylitrowym silnikiem, za które zapłacimy minimum 247 600 zł.

Z wysokoprężną Giulią Veloce konkuruje kosztujące 212 900 zł C 250 z 2,1-litrowym dieslem o mocy 204 KM.

BMW serii 3

W BMW również trudno znaleźć bezpośredniego konkurenta dla 280-konnej Giulii. Najbliżej jest 330i (2.0 252 KM), które kosztuje wyjściowo 161 100 zł oraz znacznie droższe 340i (230 800 zł) z większym, trzylitrowym silnikiem o mocy 326 KM.

Na zwolenników silników wysokoprężnych w salonach Bawarczyków czeka 325d z dwulitrowym dieslem o mocy 224 KM. Kosztuje 166 700 zł.

Czy Twoim zdaniem Alfa Romeo Giulia stanowi realną alternatywę dla Audi, BMW i Mercedesa?
Więcej o:
Komentarze (88)
Nowa Alfa Romeo wyceniona
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • konrad8125

    Oceniono 23 razy -17

    osobiście jeżdzę bmw 330i (231ps), i dla mnie jest to super auto,to już 4 moje bmw, i nie ostatnie. dla mnie auta typu-alfa-lancia -fiat- to śmietnik mało kto tym jeżdzi bo to słabe i awaryjne auta,,,, nie mówie o nowych autach bo teraz to tragedia...auta na 5 lat .. nawet bmw wykastrowało swoje auta wsadzając turbo......wstyd..jak widzę gościa w bmw z dieslem po maską to się z niego śmieje....... do ropa to jest do traktora....

  • Gość: Aqua

    Oceniono 22 razy -16

    I znowu będzie "perché?"

    Alfa nie może cenowo pozycjonować swoich wozideł na równi z Audi, BMW czy Mercedesem, bo to nie ta sama klasa. Nikt o zdrowych zmysłach za te same pieniądze nie kupi Alfy, jeżeli może mieć w podobnej cenie Audi czy BMW. To znowu będzie padaka.

  • hansman

    Oceniono 20 razy -16

    Ale bzdury. Panie Boner weź się Pan nie ośmieszaj tymi porównaniami, bo przynajmniej w "kategorii" Diesla zwykły 240 KM Passat bije Alfę relacją cena/osiągi nie mówiąc już o Audi. Zaznaczam, że nie jestem fanboyem żadnej z tych marek. A jak dochodzi to benzyny to może Pan coś napisze o elektromechanicznym wspomaganiu kierownicy ? Bo każdy kto się tym samochodem w najmocniejszej wersji przejedzie klasyfikuje ten samochód pomiędzy syfem a dziadostwem. No ale ten "każdy" musi być spoza dziennikarzy...

  • dodobird

    Oceniono 11 razy -11

    Luzik, ta Alfina jest już od dawna w produkcji. Widział kto to na ulicy? No właśnie.

  • Gość: gobo

    Oceniono 9 razy -9

    BMW 325d - 6.1 do 100, 166k zł, fafik 6.8 do 100 190k zł.
    kurde pszypał. Czekałem na tą alfę, aż w końcu wziąłem 325, i nie mogę powiedzieć żebym żałował. Liczyłem na wersję 3.0d w alfie ale coś im nie idzie

  • Gość: Arecki

    Oceniono 10 razy -6

    "tylko o krok od QV" - a od kiedy to GIULIA wystepuje w takiej wersji . topowa wersja to QUADRIFOGLIO czyli samo Q

  • Gość: gosc

    Oceniono 14 razy -6

    189 600 zł za 210 konnego diesla wygląda jak gruba pomyłka w zestawieniu z 224 konną BMW 325d za 166 700 zł.
    Albo jest gigantyczna różnica w wyposażeniu, które się dostaje za cenę podstawową albo niedługo w Alfie będą promocje z kilkudziesięciotysięcznymi obniżkami cen.

  • Gość: jkb

    Oceniono 9 razy -3

    Za benzynę cena jest jak najbardziej ok, gdyż osiągi ma zacne, ale cana diesla hahahaahahahahaahahahahaahahahaahaha

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX