Alfa Romeo Giulia Veloce | Ceny w Polsce | Tylko krok do QV

Do oferty Alfa Romeo w polskich salonach dołącza wersja Giulia Veloce z najmocniejszym dieslem pod maską. Sportowa wersja oferuje 210 KM i 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wiemy już, ile trzeba zapłacić za ten wariant

Alfa Romeo Giulia Veloce to sportowa odmiana włoskiego sedana, która miała premierę podczas salonu w Paryżu. Samochód wyróżnia się zmienionymi zderzakami i ramkami drzwi pomalowanymi błyszczącą czernią.

W standardzie jest też dyfuzor z podwójnym wydechem oraz 19-calowe felgi o specjalnym wzorze. W kabinie zamontowano skórzane fotele w trzech kolorach, podgrzewaną kierownicę sportową oraz aluminiowe wstawki w desce rozdzielczej, tunelu środkowym i panelach drzwi. Na liście wyposażenia znajdziemy też 8-biegową skrzynię automatyczną i napęd na cztery koła. Klienci mają do wyboru dwie jednostki – benzynową i wysokoprężną.

Silnik benzynowy to dwulitrowa konstrukcja wykonana w całości z aluminium. Cztery cylindry z turbodoładowaniem generuję 280 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oszczędniejsza, ale równie dynamiczna alternatywa to silnik diesla o pojemności 2,2 litra. Jednostka oferuje 210 KM i 470 Nm. Jest to pierwsza konstrukcja wysokoprężna w historii Alfa Romeo wykonana w całości z aluminium.

Najmocniejszy diesel w ofercie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 235 km/h. Producent podaje, że średnie spalanie wynosi 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym.

Giulia w wersji Veloce jest pozycjonowana pomiędzy wersją Super a ekstremalną Quadrifoglio. W przypadku diesla cennik startuje od 189 600 zł, natomiast wersja benzynowa kosztuje od 194 800 zł.

Alfa Romeo GiuliaAlfa Romeo Giulia fot. Alfa Romeo

Co na to konkurencja?

W Europie w klasie premium niepodzielnie rządzą niemieccy producenci. Alfa Romeo Giulia będzie musiała więc walczyć o swoje z Audi A4, Mercedesem klasy C oraz BMW serii 3. Sprawdźmy, ile kosztują te auta z podobnymi do Veloce jednostkami napędowymi. W podanych przez nas cenach nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów. To wyjściowe ceny dla wersji z danym silnikiem.

Audi A4

Audi nie oferuje w A4 tak mocnego silnika jak Alfa Romeo. Najbliżej wersji Veloce jest 2.0 TFSI o mocy 252 KM (7-biegowy automat Stronic w standardzie) - kosztuje 171 800 zł. Mocniejszy wariant A4 to już S4 z trzylitrową V-szóstką. Jednak 354-konne Audi gra już w zupełnie innej lidze. Osiąga pierwszą setkę w 4,7 sek i kosztuje niecałe 300 tysięcy.

Z kolei A4 z 2.0 TDI o mocy 190 KM to wydatek 163 600 zł.

Mercedes klasy C

Klasa C 300 (2.0 benzyna 245 KM) kosztuje 175 600 zł. Mocniejsza wersja to już 333-konne C 400 z trzylitrowym silnikiem, za które zapłacimy minimum 247 600 zł.

Z wysokoprężną Giulią Veloce konkuruje kosztujące 212 900 zł C 250 z 2,1-litrowym dieslem o mocy 204 KM.

BMW serii 3

W BMW również trudno znaleźć bezpośredniego konkurenta dla 280-konnej Giulii. Najbliżej jest 330i (2.0 252 KM), które kosztuje wyjściowo 161 100 zł oraz znacznie droższe 340i (230 800 zł) z większym, trzylitrowym silnikiem o mocy 326 KM.

Na zwolenników silników wysokoprężnych w salonach Bawarczyków czeka 325d z dwulitrowym dieslem o mocy 224 KM. Kosztuje 166 700 zł.

Czy Twoim zdaniem Alfa Romeo Giulia stanowi realną alternatywę dla Audi, BMW i Mercedesa?