Uber | Potężne straty w 2016 roku

Wokół Ubera jest coraz więcej kontrowersji, ale firma nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Okazuje się, że nie przekłada się to na przychody. Do końca roku straty Ubera mogą wynieść nawet 3 miliardy dolarów

Wycena Ubera może sięgać nawet 69 mld dolarów, ale końcówka tego roku nie będzie zbyt dobra dla aplikacji pośredniczącej w organizowaniu przejazdów. Bloomberg donosi, że przez pierwsze dziewięć miesięcy 2016 roku Uber wygenerował 3,76 mld dolarów przychodów netto, który do końca roku może przekroczyć nawet 5,5 mld dolarów. Jednak w tym samym czasie spółka straciła 2,2 mld dolarów, z czego 800 mln dolarów w samym trzecim kwartale.

W zeszłym roku Uber stracił jakieś 2 mld dolarów, ale w tym roku strata będzie jeszcze wyższa mimo wyjścia aplikacji z rynku chińskiego, gdzie konkurencja okazała się zbyt mocna. Liderem chińskiego rynku w tym segmencie jest aplikacja Didi Chuxing, która obsługuje 300 mln pasażerów. Po nieudanym wejściu na rynek Uber sprzedał swój oddział właścicielowi wspomnianej firmy.

Wysokie straty Ubera wynikają z agresywnej ekspansji na całym świecie oraz m.in. dotacjami dla kierowców. Jednak zasięg i perspektywy tej spółki sprawiają, że Uber jest lepiej wyceniany od producentów samochodów takich jak GM, ford czy Tesla.

W październiku szef Ubera pochwalił się, że liczba użytkowników korzystających z usługi na całym świecie przekroczyła 40 mln osób, z czego 16 mln pochodzi z samych Stanów Zjednoczonych. Pasażerowie wydają średnio 50 dolarów miesięcznie za korzystanie z aplikacji.

Więcej o: