• Link został skopiowany

Seat Leon Cupra | Ceny w Polsce | Najtańszy w klasie

Najmocniejsza seryjnie produkowana Cupra w historii trafia do polskich salonów. Wiemy już, ile trzeba będzie za niego zapłacić
Seat Leon Cupra
Fot. Seat

Odświeżony Seat Leon Cupra wyjedzie na ulice na początku 2017 roku. Pod jego maską pracuje silnik o mocy okrągłych 300 KM i maksymalnym momencie obrotwym równym 380 Nm. Cennik najmocniejszego w gamie Leona otwiera kwota 128 300 zł. Po raz pierwszy w historii modelu Leon Cupra dostępny jest z napędem na cztery koła.

Podniesienie mocy jednostki napędowej z 290 KM do 300 KM to dopiero początek. W porównaniu z poprzednią wersją SEAT wyraźnie zwiększył maksymalny moment obrotowy silnika Leona CUPRA – z 350 Nm do 380 Nm. CUPRA po raz pierwszy będzie również dostępna w wersji z napędem 4x4.

Szczegółowy cennik kompaktowej Cupry znajduje się poniżej.

Seat Leon Cupra – ceny w Polsce

Seat Leon Cupra (3-drzwiowy)

- 2.0 TSI Start/Stop 300 KM, manualna 6-biegowa – 128 300 zł
- 2.0 TSI Start/Stop 300 KM, automatyczna 6-biegowa – 136 500 zł

Seat Leon Cupra (5-drzwiowy)

- 2.0 TSI Start/Stop 300 KM, manualna 6-biegowa – 129 800 zł
- 2.0 TSI Start/Stop 300 KM, automatyczna 6-biegowa – 138 000 zł

Seat Leon Cupra (ST - kombi)

- 2.0 TSI Start/Stop 300 KM, manualna 6-biegowa – 133 400 zł
- 2.0 TSI Start/Stop 300 KM, automatyczna 6-biegowa – 141 600 zł
- 2.0 TSI Start/Stop 300 KM 4Drive, automatyczna 6-biegowa – 156 900 zł

Seat Leon Cupra - konkurenci

Konkurencja w klasie mocnych kompaktów jest silna. Leon musi walczyć nie tylko z koncernowym bratem (Golfem R), ale też takimi graczami jak Focus RS. Za które auto w segmencie trzeba zapłacić najmniej, a za które najwięcej.

Volkswagen Golf R (300 KM, 4x4) - 154 930 zł
Ford Focus RS (350 KM, 4x4) - 152 150 zł
Honda Civic Type R (310 KM, napęd na przód) - 146 800 zł

Warto pamiętać, że napęd 4Drive dostępny jest tylko w najdroższej odmianie Leona Cupra, w której moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. To sprytne posunięcie ze strony Seata. Gdy do cen rywali dodamy automatyczne przekładnie, Leon wciąż pozostanie najtańszy w klasie, ale różnica nie będzie już tak diametralna jak w przypadku bazowych wersji.

Więcej o: