Zgodnie z obietnicą z teaserów Mercedes zaprezentował dzisiaj klasę E Coupe. Obyło się bez większych zaskoczeń, E Coupe jest bardzo podobne do pozostałych modeli producenta, mniejszego C Coupe (zwłaszcza) oraz flagowego S Coupe. Mimo stylistycznej wtórności - naszym zdaniem - klasa E prezentuje się znakomicie. To jedno z najpiękniejszych i najbardziej stylowych coupe na rynku. W naszej obszernej galerii znajdziecie wszystkie zdjęcia E Coupe, jakie Mercedes dotąd opublikował.
Wraz z nową generacją klasa E trochę urosła. Coupe mierzy teraz 4 826 mm długości, 1 860 mm szerokości, 1 430 mm wysokości oraz 2 873 mm rozstawu osi.
Czteroosobowe wnętrze praktycznie niczym nie różni się od tego, które widzieliśmy w limuzynie. Nowości są dwie - nowe nawiewy i więcej kolorów ambientowego oświetlenia (do wyboru aż 64!).
Co pod maską? Mercedes klasy E Coupe zadebiutuje na rynku z czterema jednostkami napędowymi. Miłośnicy silników wysokoprężnych nie będą mieli zbyt dużego wyboru - na start przygotowano dla nich E 220d z dwulitrowym dieslem R4 o mocy 194 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według producenta, E Coupe z tym motorem będzie palić tylko 4 litry na 100 km.
Silnik benzynowy również ma 2 litry pojemności i 4 cylindry. Dostępny będzie w dwóch wariantach: E 200 (184 KM, 300 Nm i 7,8 sekundy do setki) oraz E 300 (245 KM, 370 Nm i 6,4 sekundy do setki). Na razie rola topowej wersji przypada w udziale E 400 z napędem 4MATIC. Tutaj pod maską pracuje dużo mocniejsza trzylitrowa V-szóstka. Ma 333 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka? 5,3 sekundy. Poznaliśmy też spalanie - V6 powinno się zadowolić 8,4 litra na 100 km.
Oficjalna premiera Mercedesa klasy E Coupe już na początku przyszłego roku w Detroit. Powinna już wtedy być gotowa jedna z wersji sygnowanych przez AMG. Kiedy coupe trafi do sprzedaży? W USA ma to być "lato 2017". Możemy się spodziewać, że do Europy piękny Mercedes przyjedzie w tym samym czasie.