Opel Insignia Grand Sport | Volkswagen Passat na celowniku

Po serii przecieków Opel pokazał w końcu oficjalne zdjęcia zupełnie nowej Insigni

Insignia zbudowana jest na nowej modułowej platformie. W porównaniu z poprzednią generacją modelu auto schudło o 175 kg, jest niższe o 29 mm, szersze o 11 mm, a rozstaw osi wzrósł aż o 92 mm. Zupełnie nowa stylistyka nawiązuje do koncepcyjnej Monzy.

Na pokładzie Insigni znajdziemy najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa. Lista wyposażenia zawiera m.in. LED-owe reflektory IntelliLux, Lane Keep Assist (asystent pasa) i fotele rekomendowane przez specjalistów z AGR. Na razie Niemcy nie zdradzili, jak będzie wyglądać gama silników nowej Insigni. Pewnym jest jednak to, że do dyspozycji kierowcy będzie Drive Mode Control.

Opel dodał do nazwy Insigni przydomek Grand Sport, co ma podkreślić, że nowy flagowiec nie jest klasycznym sedanem/hatchbackiem tylko limuzyną w stylu coupe. Niemcy twierdzą, że nie jest to jedynie kwestia wyglądu - nowa Insignia ma się prowadzić jak samochód sportowy.

Oficjalna premiera nowego Opla Insigni odbędzie się w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie.