Od jakiegoś czasu firma Polestar znajduje się w całości w rękach szwedzkiej marki. Dlatego ta kooperacja jest coraz bardziej dynamiczna, z korzyścią dla klientów. Model V90 Cross Country jest obecnie dostępny z jedną z trzech wersji silnikowych: D4, D5 oraz T6. Wszystkie silniki otrzymają zastrzyk mocy od Polestar.
Najsłabsza jednostka w gamie (D4) oferuje w standardowym wydaniu 190 KM i 295 Nm. Po kuracji wzmacniającej od Polestar maksymalna moc to 200 KM, a maksymalny moment wynosi 325 Nm. Z kolei seryjne parametry silnika D5 (235 KM, 354 Nm) wzrosły do 240 KM i 369 Nm. Największą różnicę widać w wersji benzynowej T6, która w standardzie dysponuje mocą 320 KM i 295 Nm, a po kuracji dostarcza 334 KM i 325 Nm.
Firma Polestar poprawiła moc, ale przy okazji dostroiła pracę skrzynię biegów pod szybsza pracę. Poprawiono tez reakcję gazu oraz kilka innych parametrów, które mają uczynić jazdę Volvo bardziej dynamiczną. Niestety aktualna oferta silników w Volvo V90 Cross Country nie ulegnie drastycznej zmianie. Możemy liczyć tylko na to, że pojawi się wersja wspomagana silnikiem elektrycznym. Szwedzki producent zadecydował jakiś czas temu, że pod maska jego modeli pojawią się co najwyżej silniki czterocylindrowe.
W tej chwili najmocniejszym modelem sprzedawanym przez Volvo jest XC90 Twin Engine by Polestar. Czterocylindrowy silnik wspomagany przez turbosprężarkę i kompresor współpracuje z jednostką elektryczną oferując w sumie 421 KM oraz 680 Nm.