Silnik - benzynowy R4, 2354 ccm
Skrzynia biegów - 5 automat
Maks moment obrotowy - 223 Nm przy 4500 obr./min
Prędkość maksymalna - 212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h - 9,9
Rodzaj paliwa - benzyna bezołowiowa 95
Napęd - przedni
Nadwozie (mm) - 475/176/147 cm
Rozstaw osi - 272 cm
Poj. bagażnika - 576 litrów
Poj. zbiornika paliwa - 65 litrów
Masa/ładowność - 1570/490 kg
Stosunek moc/masa - 120 KM/tona
Zawieszenie przód/tył - podwójne wahacze poprzeczne/wahacz wleczony, sprężyny śrubowe
Opony - 205/55 R16
Gwarancja mech. - 3 lata/100 tys. km przebiegu
Gwarancja perforacyjna - 6 lat
Skrzynia biegów - 5 automat
Maks moment obrotowy - 230 Nm przy 3800 obr./min
Prędkość maksymalna - 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h - 9,5
Napęd - przedni
Nadwozie (mm) - 470/176/152,5 cm
Rozstaw osi - 270 cm
Poj. bagażnika - 520 litrów
Poj. zbiornika paliwa - 60 litrów
Ciężar/ładowność - 1495/475 kg
Stosunek moc/masa - 114 KM/tona
Zawieszenie przód/tył - kolumny McPhersona/podwójne wahacze
Opony - 215/45 R17
Gwarancja mech. - 3 lata/100 tys. km przebiegu
Gwarancja perforacyjna - 12 lat
NASZE POMIARY
+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie
Honda Accord
0-130-0: 19,0 s -
0-100: 10,1 s -
100-0: 36/37 m hamulce zimne/rozgrzane +
60-100 na IV - 9,8 s -
80-120 na V - 17,8 s - -
V max - 212 km/h* -
Średnie spalanie - 12,0 l/100 km -
Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu - 2200 +
Obroty kierownicy (od oporu do oporu) - 3,0 -
Średnica zawracania - 11,7 m -
Prześwit statyczny - 13,0 cm +
Prześwit dynamiczny - 10,0 cm =
Maksymalne szczeliny między blachami karoserii - 3,0 mm +
* dane fabryczne
NASZE POMIARY
Toyota Avensis
+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie
0-130-0: 18,1 s =
0-100: 9,9 s -
100-0: 36/38 m hamulce zimne/rozgrzane +
V max - 220 km/h* =
Średnie spalanie - 11,3l/100 km =
Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu - 2200 +
Obroty kierownicy (od oporu do oporu) - 3,0 -
Średnica zawracania - 11,4m =
Prześwit statyczny - 11,5 cm =
Prześwit dynamiczny - 9,0 cm -
Maksymalne szczeliny między blachami karoserii - 3,5 mm =
* dane fabryczne
Honda Accord
Silnik o wysokiej kulturze pracy i odpowiadająca mu automatyczna skrzynia biegów, quasi-sportowe nastawy zawieszenia, pojemny bagażnik, dziecinnie prosty system składania siedzeń, dobrze dobrane i spasowane elementy wykończenia wnętrza, opływowa karoseria o ciekawych detalach (klamki, podwójny wydech, kierunkowskazy w obudowach lusterek)
Honda Accord
Zbyt słabe osiągi, jak na tę moc, małe koła niewypełniają dostatecznie głęboko wyciętych błotników, brak możliwości "skomponowania" wybranej wersji pod kątem wyposażenia, elektryczne zamykanie bagażnika niezestrojone z fabrycznym alarmem
Bogaty wybór wersji wyposażenia, dobre warunki gwarancji, neutralne zachowanie podczas prowadzenia, stabilność przy większych prędkościach, precyzyjny układ kierowniczy, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa (5 gwiazdek)
Toyota Avensis
Głośne wnętrze, niedokładne spasowanie elementów wykończeniowych, silnik o przeciętnej kulturze pracy, fotele o niedostatecznej regulacji i zaledwie wystarczającym trzymaniu bocznym, głośna praca zawieszenia, donośny szum opon
Wojtek Cołoszyński - wielokrotny mistrz Polski w wyścigach torowych, współprowadzący Akademię Jazdy na terenie Automobilklubu Polski.
Honda Accord
Zawieszenie Hondy Accord to dobry kompromis pomiędzy komfortem a sportem. Do tego mamy precyzyjny układ kierowniczy, choć kołem kierownicy trzeba się trochę nakręcić. Miło zaskoczyła mnie skrzynia gładko przełączająca biegi. Co do systemu stabilizacyjnego toru jazdy - nie zawiedzie w krytycznym momencie, ale wyłączać go powinni tylko wprawni kierowcy. Wnętrze Hondy jest wygodne i ładnie wykonane.
Toyota Avensis
Łatwiej docenić zalety Avensisa Wagona w podróży niż podczas prób na torze. Samochód prowadzi się jak na kombi pewnie - przód jest solidnie dociążony, a tył rzadko zarzuca. Jeśli już przesadzimy, system ESP daje o sobie znać zdecydowanym działaniem, a dźwiękiem oznajmia o jego uaktywnieniu. Na trasie Avensis znakomicie utrzymuje kierunek, dzięki temu jazda nie męczy. Szkoda, że pięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów nie grzeszy inteligencją. Pracuje poprawnie, płynnie zmienia przełożenia, ale zdarza się, że życzyłbyś sobie podróżować na innym przełożeniu, niż aktualnie wybrał za ciebie automat.