Hybrydowa Kia Optima to połączenie 2-litrowego sinika GDI o mocy 156 KM z silnikiem elektrycznym, którego baterie mogą być ładowane z gniazdka. Łączna moc całego układu wynosi 205 KM. Kia zapewnia, że Optima w trybie elektrycznym przejedzie 54 km. W cyklu mieszanym średnie zużycie paliwa deklarowane przez Koreańczyków wynosi 1,6 l/100 km.
Jedynym dostępnym na polskim rynku bezpośrednim konkurentem dla hybrydowej Optimy jest Passat GTE - to również hybryda typu plug-in, ale o nieco większej mocy (218 KM). Sercem całego układu w przypadku Volkswagena jest 1.4-litrowe TSI. Za dodatkową moc trzeba jednak trochę zapłacić.
Hybrydowa Kia Optima kosztuje 164 900 zł. Standardem wyposażenia są wszystkie opcje wersji XL, czyli m.in. LED-owe światła z przodu i z tyłu, tempomat, nawigacja, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, tapicerka skórzano-materiałowa, system bezkluczykowy i 17-calowe felgi aluminiowe. Podobnie wyposażony Passat GTE kosztuje 176 090 zł.
W polskich salonach można już składać zamówienia na ekologiczną Kię. Wersja kombi dołączy do oferty w trzecim kwartale tego roku.