Na początek internetowa sprzedaż samochodów z koncernu FCA obejmie Włochy. Do oferty trafią modele Fiat 500, 500L oraz Panda. Użytkownik będzie mógł wybrać i skonfigurować (niestety w bardzo ograniczonym stopniu) samochód przez Internet, a następnie zostanie skontaktowany ze sprzedawcą, gdzie sfinalizuje zakup. Samochód ma być gotowy do odbioru maksymalnie w ciągu dwóch tygodni od momentu zapłaty. Największym benefitem wynikającym z tej usługi ma być atrakcyjna cena. Przedstawiciele Amazona przekonują, że zniżki będą sięgać ponad 30 procent w stosunku do ceny salonowej.
Amerykański koncern Amazon poważnie myśli o wejściu w branżę motoryzacyjną, która jest obecnie wyceniana na ok. 1,2 bln dolarów. Kilka miesięcy temu uruchomiono w tym celu serwis Amazon Vehicles. Jest to specjalna strona, która pozwala użytkownikom serwisu na czytanie, a także pisanie recenzji na temat samochodów. Funkcja zakupów nie jest jeszcze dostępna, ale niebawem może się tam pojawić.
Specjaliści od rynku e-commerce oceniają, że Amazon w końcu zacznie sprzedawać samochody na rynku amerykański. To nie pierwsza próba współpracy z koncernem motoryzacyjnym. Amazon zawarł jakiś czas temu współpracę z Hyundaiem. Użytkownicy usługi Amaron Prime mogą zamówić jazdę testową samochodem tej marki przez Internet. Kolejnym etapem będzie integracja usługi Echo z różnymi producentami samochodów. To pozwoli na zdalne kontrolowanie samochodu przy pomocy głosu.