Od kilku miesięcy szefem Audi Sport jest Stephan Winkelmann, który wcześniej przez lata dowodził Lamborghini. Jego misją jest maksymalne poszerzenie oferty sportowych modeli w gamie Audi, a do tego zarządza innymi gałęziami tego biznesu jak dział Quattro, Audi Exclusive oraz zespołem odpowiadającym za modele wyścigowe (R8 LMS, TT Cup, RS3 LMS).
Obecna gama modeli ze znaczkiem RS jest już imponująca. W ofercie znajdują się takie modele jak RS3, RS6, RS7, Q3 RS, TT RS. Już niebawem dołączą do nich kolejne modele, ale Winkelmann nie zdradza, jakie.
Można się spodziewać, ze pierwsze w kolejce jest nowe Audi A4, a także model A5, któremu najbliżej do sportowych emocji. Sportowy oddział zamierza postawić na sportowe SUV-y, a właśnie niedawno zadebiutowało nowe Q5. W gamie brakuje również małego, sportowego auta, jakim może być A1. Zachodnie źródła donoszą, że w grę wchodzi stworzenie bardziej ekstremalnej wersji R8, która będzie walczyć chociażby z AMG GT R.
Gama modelowa Audi RS mocno się rozrasta. Pierwszy samochodem z tej serii był model 80 nazywany RS2. Auto miało premierę w 1994 roku, a dopiero sześć lat później pojawił się następca. W 2000 roku zaprezentowano model RS4 i RS6. Dopiero w 2009 roku dołączyły do nich kolejne modele.
Większa gama oznacza większą sprzedaż, a cele niemieckiej marki są bardzo ambitne. Wzorem w tym przypadku jest AMG, które sprzedaje rocznie ponad 80 tys. samochodów. Do końca roku celem Audi jest osiągnięcie pułapu 20 tys. sprzedanych egzemplarzy.
ZOBACZ TAKŻE:
Audi SQ5 TDI plus | Test | Połączyć wodę z ogniem