Sercem Huracana LP580-2 jest znana z LP610-4 "V-dziesiątka" o pojemności 5,2 l. Zgodnie z kodową nazwą nowego modelu, inżynierowie z Sant'Agata wycisnęli z niej 580 KM (moment obrotowy to 540 Nm), a cała moc trafia na dwa koła tylnej osi. Przypomnijmy, standardowy Huracan ma napęd na cztery koła i trochę mocniejszy silnik (610 KM i 560 Nm). V10 współpracuje z dwusprzęgłowym automatem o 7 przełożeniach. W Los Angeles do rodziny dołączył LP 580-2 w wersji Spyder.
W porównaniu z coupe Spyder trochę przytył - dokładnie 119 kg. Rozkład masy to 40 (przód) do 60 (tył). Osiągi w dalszym ciągu robią piorunujące wrażenie. Wskazówka prędkościomierza mija pierwszą setkę po 3,6 sekundy i zatrzymuje się dopiero przy 321 km/h.
Identycznie jak w wersji z napędem na wszystkie cztery koła miękki dach można złożyć lub rozłożyć podczas jazdy (z prędkością do 50 km/h). Trwa to 17 sekund.
Podczas prezentacji nie podano cen. Pierwsze Huracany Spyder LP580-2 powinny trafić do kierowców już w styczniu 2017 r.