Salon Los Angeles 2016 | Mazda CX-5 | Styliści w formie

Mazda nie wychodzi z formy. Nowe CX-5 to zdecydowanie jeden z najładniejszych crossoverów na rynku. Kiedy trafi do sprzedaży w Europie?

Nowa Mazda CX-5 została zaprezentowana w Mieście Aniołów, ale to nie kierowcy ze Stanów w pierwszej kolejności dostaną nowego crossovera. Mazda CX-5 najpierw trafi na rodzimy, japoński rynek - już na przełomie stycznia i lutego 2017 r. Do innych krajów SUV zajedzie "w następnych miesiącach". W Europie powinniśmy się go spodziewać gdzieś w połowie roku. Może trochę później. Na razie Mazda nie podała konkretnej daty premiery na Starym Kontynencie.

Wiemy, że crossover urósł wszerz o 10 mm. O pozostałych wymiarach podczas pierwszej prezentacji nie wspominano - można więc założyć, że pozostały bez zmian. Stylistycznie Mazda CX-5 upodobniła się do starszej siostry, niedostępnej w Polsce Mazdy CX-9. Pojawił się więc nowy, charakterystyczny przód, nowe LED-owe światła i dynamiczniejsza sylwetka. Zresztą zobaczcie sami - w naszej galerii znajdziecie wszystkie zdjęcia modelu, jakie do tej pory opublikowano.

Lista dostępnych lakierów wzbogaciła się o nową pozycję - czerwony kolor Soul Red Crystal.

Mazda CX-5 2017Mazda CX-5 2017 fot. Mazda

We wnętrzu bez rewolucji, choć projektanci wyraźnie posprzątali i uporządkowali kabinę. Wyrzucono zbędne przyciski i pokrętła, a także przeprojektowano centralną część deski rozdzielczej. Pojawiła się nowa kierownica (również nawiązująca do CX-9), 4,6-calowy wyświetlacz pomiędzy zegarami oraz wyświetlacz HUD. Rolę centrum dowodzenia systemem multimedialnym pełni 7-calowy ekran - przypomina rozwiązanie stosowane w Mercedesach. Mazda obiecuje oczywiście materiały wyższej jakości i ich jeszcze lepsze spasowanie.

Wnętrze po zmianach przygotowanych na rok 2017 stało się bardziej eleganckie i wyraźnie nowocześniejsze.

Największą nowością w pokładowych systemów bezpieczeństwa jest przednia kamera z możliwością odczytywania znaków. Ograniczenia prędkości wyświetlane są na ekranie przed oczami kierowcy. Dzięki nowej kamerze znacznie ulepszony zostanie także adaptacyjny tempomat.

Mazda CX-5 2017Mazda CX-5 2017 fot. Mazda

Pod maską bez większych zmian. Mazda wspomniała o dwóch jednostkach benzynowych Skyactiv-G (2.0 i 2.5) oraz dieslu Skyactiv-D o pojemności 2,2 litra. W Polsce Mazda CX-5 oferowana jest z następującymi silnikami: Benzyna 2.0 (160 albo 165 KM), Benzyna 2.5 (192 KM) oraz Diesel 2.2 (150 lub 175 KM). Skrzynie do wyboru są dwie: 6-biegowa ręczna albo automat o tej samej liczbie przełożeń. W niższych wersjach Mazda CX-5 to przednionapędówka, w wyższych dostępny jest napęd 4x4.

Polska oferta raczej nie ulegnie zmianie. Znak zapytania stoi tylko przy 2.5 Skyactiv-G - ze względu na małą sprzedaż mocniejsza benzyna może zostać wycofania.

Ważną nowością jest system G-Vectoring Control (GVC), który jest pierwszym systemem pakietu Skyactiv-Vehicle Dynamics. Nowy zestaw technologii ma kompleksowo kontrolować pracę silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia, aby dostosowywać auto do warunków na drodze. Zadaniem samego GVC jest kontrolowanie wartości momentu obrotowego i optymalizowanie dociążenia poszczególnych kół. Wpływa to na precyzję prowadzenia i komfort jazdy.

Czy podoba Ci się nowa Mazda CX-5?
Więcej o:
Copyright © Agora SA