Alfa Romeo Stelvio zapowiadana była od dłuższego czasu i fani marki nareszcie doczekali się premiery. SUV nie tylko technicznie, ale też stylistycznie bazuje na Giulii. Efekt? Włosi stworzyli jednego z najciekawszych SUV-ów na rynku. W naszej galerii znajdziecie kilkanaście zdjęć nowego modelu.
Uprzedzamy jednak - Alfa Romeo zaprezentowała Stelvio w najwyższej wersji QV. Stąd piękne felgi, znaczki z koniczyną, wielkie czerwone zaciski hamulców, sportowe akcenty, spojler, dyfuzor, poczwórny wydech, wloty powietrza i agresywne zderzaki. SUV bez czterolistnej koniczyny nie będzie aż tak drapieżny.
We wnętrzu bez większych zaskoczeń. Znamy go z Giulii. W niższych wersjach wyposażenia ekran systemu multimedialnego ma 6,5, a w wyższych 8,8 cala. Włosi chwalą się 14-głośnikowym systemem audio Harman Kardon. Nie zabrakło też masy systemów bezpieczeństwa. Choćby: adaptacyjnego tempomatu, asystenta pasa, asystenta martwego pola, kamery cofania czy systemu zapobiegania kolizji z funkcją awaryjnego hamowania.
Za pomocą specjalnego pokrętła (Alfa Romeo DNA) można wybrać jeden z trybów jazdy. W zwykłym Stelvio dostępne są trzy: Natural, Dynamic oraz Advanced Efficiency. W Stelvio QV dochodzi wyczynowy tryb Race.
Alfa Romeo - w swoim stylu - najpierw zaprezentowała sportową wersję samochodu z charakterystyczną koniczyną. W Quadrifoglio Verde pracuje dobrze nam znana z Giulii 2,9-litrowa, podwójnie doładowana V-szóstka o mocy 510 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi robią wrażenie - 3,9 sekundy do pierwszej setki i 284 km/h prędkości maksymalnej. Druga wspomniana podczas prezentacji jednostka, to mocna benzyna (2.0 280 KM) dostępna w wersji Si.
W niższych wersjach silnikowych również powinniśmy spodziewać się przeszczepu jednostek napędowych prosto z sedana. Aktualnie w Polsce Giulia dostępna jest jeszcze z dwulitrowym silnikiem benzynowym R4 o mocy 200 KM. Dla zwolenników diesli przygotowano 2,2-litrowy silnik o mocy 150 albo 180 KM. Na oficjalne informacje dotyczące europejskiej wersji SUV-a będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać.
Silniki parowane są 6-biegową ręczną skrzynią albo automatem o 8 przełożeniach.
Auto zostało zaprezentowano w Los Angeles. Dlatego poznaliśmy datę premiery na amerykańskim rynku - Włosi mówią o "połowie przyszłego roku". W Europie Stelvio powinien pojawić się w podobnym terminie.