Audi uzupełnia gamę zupełnie nowego A5 ostatnią wersją nadwoziową - po coupe i Sportbacku przyszedł czas na kabriolet z miękkim dachem, który stanie w szranki z BMW serii 4 i Mercedesem klasy C.
Nowe Audi A5/S5 jest większe od poprzednika. Przestrzeń na nogi pasażerów podróżujących z tyłu urosła o 18 mm. Więcej przestrzeni na ramiona (o 26 mm) znajdą też podróżujący z przodu. Bagażnik połknie 380 l - to o 60 l więcej niż w pierwszej generacji modelu. Pod względem wyposażenia wersja Cabriolet nie różni się od pozostałych A-piątek.
Dach rozkłada się w 15 sekund. Na jego złożenie trzeba poświęcić 3 sekundy więcej. Wszystko odbywa się przy pomocy jednego przycisku. Materiałowy dach Audi A5/S5 Cabriolet można składać i rozkładać podczas jazdy - limit prędkości wynosi 50 km/h.
Pod maskę nowego niemieckiego kobrio trafią najprawdopodobniej te same silniki, które znamy z odmian coupe i Sportback, a zatem: 252-konne 2.0 TFSI, 190-konne 2.0 TDI i 218-konne 3.0 TDI oraz 354-konne 3.0 TFSI V6 zarezerwowane dla odmiany S. W nieodległej przyszłości do oferty dołączą silnik benzynowy o pojemności 2 l i mocy 190 KM oraz 3-litrowy diesel V6 w odmianie 286-konnej.
Audi A5/S5 Cabriolet oficjalnie zadebiutuje 17 listopada na Salonie Samochodowym w Los Angeles.