Prototypy | Nowy Mercedes klasy A - pierwsze wieści

Już za dwa lata pojawi się w salonach kolejna generacja Mercedesa Klasy A W177. Tymczasem w okolicach Nurburgringu pojawiły się już pierwsze zamaskowane egzemplarze z zaklejoną gwiazdą na masce

Aktualnie sprzedawana generacja W176 jest dostępna od 2012 roku. Samochód zbudowany na platformie MFA jest dostępny w kilku wariantach takich jak GLA, CLA oraz CLA Shooting Break. Na tej samej płycie podłogowej powstał również model Infiniti Q30.

Kolejna generacja Klasy A powstanie na unowocześnionej konstrukcji MFA2. Samochód będzie standardowo dostępny w wersji hatchback, ale producent oprócz dotychczasowych wariantów przewiduje jeszcze wprowadzenie modelu GLB. Będzie to mały SUV nawiązujący do Mercedesa Klasy G. Dzięki nowej płycie połogowej auto będzie lżejsze o co najmniej 50 kg. Rozstaw osi powiększono o 2 cm, co powinno wpłynąć na ilość miejsca w kabinie.

Jedną z technologicznych nowinek w nowym Mercedesie Klasy A będzie cyfrowa deska rozdzielcza. Takie rozwiązanie mają już konkurencyjne modele, jak choćby Audi A3.  Z kabiny powinien również zniknąć charakterystyczny tablet na rzecz większego ekranu dotykowego zintegrowanego w desce rozdzielczej. Można się spodziewać, że wygląd deski rozdzielczej będzie mocno nawiązywał do większych modeli z logo gwiazdy.

Wizualizacja Mercedesa klasy AWizualizacja Mercedesa klasy A fot. Auto Motor und Sport | Wizualizacja Mercedesa klasy A niemieckiej prasy

Pod maską pojawi się nowa generacja silników. Małe jednostki wysokoprężne będą nadal produkowane przy współpracy koncernu Renault. Można się spodziewać mocy pomiędzy 150 a 194 KM. W przypadku jednostek benzynowych wspólnym mianownikiem będzie bezpośredni wtrysk oraz turbodoładowanie. Nie zabraknie też wersji sygnowanej przez AMG, która powinna dostarczyć nawet 400 KM maksymalnej mocy. Można się spodziewać, że nowy model będzie również dostępny w wersji hybrydowej, umożliwiającej przejechanie nawet 100 km na samej jednostce elektrycznej.

Czy nowy Mercedes klasy A zdeklasuje swoich dwóch najgroźniejszych konkurentów, Audi A3 i BMW serii 1?
Więcej o:
Copyright © Agora SA