Model S90 powstaje w szwedzkiej fabryce Torslanda. Jednak niebawem czeka go relokacja do Daqing w Chinach. To właśnie stamtąd będą wychodzić na świat wszystkie egzemplarze topowej limuzyny. Volvo zapowiada, że będzie to najbardziej luksusowy samochód, jaki kiedykolwiek produkowano w Chinach.
Na początku przyszłego roku z taśm produkcyjnych zjadą też pierwsze egzemplarze Volvo S90 wersji Excellence. Auto zadebiutowało w tym roku podczas targów w Pekinie. To najbardziej wyrafinowany wariant topowej limuzyny szwedzkiego producenta. Model bazuje na wersji z przedłużonym rozstawem osi, ale największe zmiany dotyczą jego wnętrza.
Przede wszystkim zamiast tylnej kanapy znajdziemy dwa indywidualne fotele z możliwością regulacji. Przed nimi umieszczono dotykowe tablety multimedialne, a pomiędzy zamontowano chłodziarkę na drogie napoje wyskokowe oraz komplet kryształowych kieliszków. W zależności od potrzeby uchwyt na napoje będzie je podgrzewał lub chłodził. Sufit w tej wersji będzie szklany, a pod każdym fotelem zamontowano regulowany podnóżek. Przedni fotel w tej wersji będzie oferował możliwość demontażu, co pozwoli na instalację specjalnej konsoli, a pasażer będzie mógł skorzystać z dodatkowego miejsca na nogi.
Pod maską tej wersji będzie dostępny wariant T8 Twin Engine, czyli połączenie silnika spalinowego z elektrycznym. Taki zestaw oferuje łączną moc ok. 400 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 640 Nm. Akumulator zasilający jednostkę elektryczną można doładować z domowego gniazdka. Auto pozwala wtedy przejechać nawet 40 km na napędzie elektrycznym.
Nie znamy jeszcze ceny tej wersji, ale Volvo z pewnością opublikuje cenniki na przełomie tego roku.
Po modelu S90 przyjdzie czas na przenosiny kolejnych modeli. Volvo należące do chińskiego koncernu Geely zamierza produkować w Chinach wszystkie modele oparte na płycie podłogowej CMA, czyli w grę wchodzi Seria 40 i Seria 60. W tym celu powstaje nowa fabryka Luqiao ulokowana ok. 350 km na południe od Szanghaju. W tym samym obiekcie będą również powstawać samochody marki Lynk & Co. Volvo buduje też fabrykę w Południowej Kalifornii, gdzie będą montowane samochody z przeznaczeniem na rynek amerykański.