W jednym z wywiadów Felipe Munoz, analityk JATO Dynamic, zasugerował, że nowy wariant musi się pojawić na rynku. Sprzedaż modelu Giulia w wersji sedan trzyma się na dobrym poziomie, ale słupki sprzedaży w tym segmencie są mocno napędzane poprzez wersje kombi.
Rynek kombi w segmencie D, szczególnie gdy mówimy o markach premium, w dużej mierze opiera się na dostępności powiększonych wersji. W niektórych przypadkach stanowią one nawet 42 procent całej sprzedaży.
W tym segmencie prym wiedzie Mercedes Klasy C (35 568 sprzedanych sztuk). Tuż za nim znajduje się BMW Serii 3 (24 931), a następnie Audi A4 (23 803), Jaguar XE (8 709). Po kilku miesiącach pobytu na rynku Alfa przeskoczyła takie modele jak Volvo S60 (4 981), Lexus IS (2 755) oraz Infiniti Q50 (1 635).
Docelowo włodarze włoskiej marki liczą na uzyskanie poziomu sprzedaży pomiędzy 75 a 100 tys. egzemplarzy rocznie. Model o nadwoziu kombi znacznie ułatwi spełnienie tego celu.
Zanim Alfa Romeo Giulia Wagon pojawi się na rynku, czeka nas premiera pierwszego SUV-a. Model Stelvio zadebiutuje już podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles.