Lynk | Nowa chińska marka chce namieszać w Europie

Geely Auto Group, właściciel Volvo, stworzył nową markę, której celem ma być m.in. namieszanie na europejskim rynku. Debiut przewidywany jest na 2018 rok

Geely to silna marka na rodzimym rynku, ale Chińczykom to nie wystarcza. Wyrazem globalnych ambicji było przejęcie Volvo w 2010 roku. Teraz Geely tworzy zupełnie nową markę, która ma zwiększyć udział Chińczyków w rynku. Auta spod znaku Lynk & Co będą czerpały pełnymi garściami z zasobów Volvo.

Lynk 01, czyli popisowy koncept Chińczyków, wykorzystuje platformę CMA, na której zostaną oparte przyszłe modele serii 40, w tym mały crossover XC40. Pierwszy model nowej marki Geely zadebiutuje w przyszłym roku na chińskim rynku. Rok później trafi do Europy. 

Bardzo ciekawie prezentuje się strategia, którą Lynk chce pozyskiwać klientów. Chińczycy nie postawią na tradycyjne salony dilerskie - zamiast nich sprzedaż będzie odbywać się przez internet. Ma to znacząco obniżyć koszty prowadzonej działalności, jednocześnie obniżając ceny samochodów. Ciekawe jest również to, że klienci będą mogli zamawiać auta tylko w jednej, podstawowej konfiguracji, która ma zawierać elementy wyposażenia faktycznie potrzebne kierowcy. To wpłynie na szybkość dostaw.

Czy twoim zdaniem nowa chińska marka z oryginalnym modelem sprzedaży ma szansę namieszać w Europie?
Więcej o: