Geely to silna marka na rodzimym rynku, ale Chińczykom to nie wystarcza. Wyrazem globalnych ambicji było przejęcie Volvo w 2010 roku. Teraz Geely tworzy zupełnie nową markę, która ma zwiększyć udział Chińczyków w rynku. Auta spod znaku Lynk & Co będą czerpały pełnymi garściami z zasobów Volvo.
Lynk 01, czyli popisowy koncept Chińczyków, wykorzystuje platformę CMA, na której zostaną oparte przyszłe modele serii 40, w tym mały crossover XC40. Pierwszy model nowej marki Geely zadebiutuje w przyszłym roku na chińskim rynku. Rok później trafi do Europy.
Bardzo ciekawie prezentuje się strategia, którą Lynk chce pozyskiwać klientów. Chińczycy nie postawią na tradycyjne salony dilerskie - zamiast nich sprzedaż będzie odbywać się przez internet. Ma to znacząco obniżyć koszty prowadzonej działalności, jednocześnie obniżając ceny samochodów. Ciekawe jest również to, że klienci będą mogli zamawiać auta tylko w jednej, podstawowej konfiguracji, która ma zawierać elementy wyposażenia faktycznie potrzebne kierowcy. To wpłynie na szybkość dostaw.