Model CR-V jest już dostępny od dwóch dekad na rynku, a w samych Stanach Zjednoczonych dostarczono przez ten czas prawie 4 miliony egzemplarzy, co uczyniło ten model drugim najpopularniejszym w gamie Hondy. Również w Europie, a także na polskim rynku CR-V radzi sobie całkiem dobrze, mimo dość ciasnego segmentu kompaktowych SUV-ów.
Piąta generacja CR-V zmieniła dość mocno wygląd. Nadwozie nabrało ostrzejszych kształtów, pojawiły się zderzaki, reflektory LED oraz tylne lampy i klapa bagażnika. Do tego zwiększono rozstaw osi o 41 mm. Odczują to pasażerowie zajmujący tylne fotele.
W kabinie pojawiło się sporo wspólnych elementów z najnowszym Civikiem. Na środku kokpitu dominuje ekran dotykowy, którym obsługujemy system infotainment. Na liście wyposażenia pojawiły się takie rozwiązania jak choćby hamulec przeciwkolizyjny wykrywający pieszych nad drodze, tempomat adaptacyjny czy funkcja utrzymania pasa ruchu.
Na rynku amerykańskim CR-V będzie oferowane z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Jednostka o pojemności 1,5 litra oferuje moc 190 KM i 243 Nm momentu obrotowego. Drugą jednostką w gamie będzie dobrze znany silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Na temat wersji wysokoprężnych nic jeszcze nie wiemy. Napęd w podstawowej wersji tego modelu będzie realizowany na przednią oś. Za dopłatą będzie dostępny na wszystkie koła.
Nowa Honda CR-V pojawi się w USA dopiero za rok. Japoński producent nie ujawnił jeszcze, kiedy samochód pojawi się w Europie.