Najnowszy Ford Kuga mocno upodobnił się do większego Edge'a. Pomimo gabarytów Nissana Qashqaia wydaje się od niego znacznie bardziej masywny. W polskiej ofercie do wyboru są trzy silniki benzynowe (1.5 EcoBoost w wariantach 120-, 150- i 182-konnym) i trzy diesle, wśród których debiutuje 1.5-litrowe TDCi o mocy 120 KM.
Ford Kuga w wersji Trend z z 1.5-litrowym benzyniakiem o mocy 120 KM to wydatek minimum 97 950 zł. W standardzie znajdują się m.in.: klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz CD/MP3 z 6 głośnikami, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz podgrzewane przednie fotele. Odmiana Trend z bazowym dieslem kosztuje minimum 106 450 zł.
Odmiana Edition (od 107 950 zł), do standardowego wyposażenia dorzuca m.in.: dwustrefową klimatyzację automatyczną, nawigację satelitarną z systemem multimedialnym Ford SYNC 3, czujniki parkowania z tyłu i relingi dachowe z aluminiowym wykończeniem. Topowe Titanium (od 109 650 zł) to dodatkowo m.in.: 17-calowe obręcze aluminiowe, tapicerka częściowo skórzana, ręczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy i pasażera, podłokietnik na środku tylnej kanapy i LED-owe oświetlenie wnętrza.
W cenniku znajdziemy też wersję ST-Line (specjalny pakiet stylizacyjny, sportowe zawieszenie, 18-calowe felgi). Jej ceny wahają się od 122 800 do maksymalnie 158 550 zł.
Konkurencja w segmencie jest duża. Przed Fordem niełatwe zadanie. Jak jego bazowa cena za 120-konne 1.5 (97 950 zł) wypada na tle rywali?
Kia Sportage (1.6, 132 KM) - 75 990 zł (wersja S), 81 990 zł (porównywalna wersja M)
Nissan Qashqai (1.2, 115 KM) - 76 900 zł
Hyundai Tucson (1.6, 132 KM) - 84 990 zł
Toyota RAV4 (2.0, 152 KM) - 108 900 zł